• Centerpartiet/

Centerpartiet granskar oppositionens energipolitik: "I kväll är det dags för Wetterstrand att ge väljarna besked"

Alliansregeringen har lagt fast världens mest ambitiösa klimat- och energipolitik för konkurrenskraft, försörjningstrygghet och miljö. En historisk kompromiss med bred förankring i det svenska samhället. En trygg och hållbar energiförsörjning är avgörande för samhällsutvecklingen.

- Resultatet av den rödgröna politiken skulle snarast bli att ingen vågade investera i framtidens hållbara energilösningar därför att osäkerheten om villkoren blir så stor, säger Claes Västerteg, , miljöpolitisk talesman för Centerpartiet.

- Det är två dagar kvar till valet. I kvällens debatt i SVT kommer vi att få höra inte minst Maria Wetterstrand med ett stort engagemang tala om höga ambitioner i frågor som rör miljö och klimat. Men Wetterstrand kommer inte att berätta att hon, Miljöpartiet och de andra vänsterpartierna saknar en sammanhängande helhet för energiförsörjningen. I kväll är det dags för Wetterstrand att ge väljarna besked. Hur ser oppositionens energipolitik egentligen ut? frågar Claes Västerteg.

För mer information kontakta: Claes Västerteg, 070-752 75 04 Centerpartiets pressjour: 08-23 43 20