Centerpartiet och Youtube samarbetar i valets slutspurt

I valrörelsens absoluta slutskede ökar nu Centerpartiet insatserna på nätet genom att gå in som exklusiv annonsör på Youtubes startsida. På lördag och på valdagen visas där en specialgjord kampanjfilm med Maud Olofsson, riktad till osäkra väljare.

Trots att valdagen närmar sig och förtidsröstandet går mot nytt rekord är antalet osäkra väljare fortfarande stort. I valet 2006 bestämde sig nästan var tredje väljare först sista veckan och var tionde väljare på själva valdagen.

Youtube är en av världens mest populära sajter. Antalet unika svenska besökare per månad är nära fyra miljoner och startsidan visas uppåt två miljoner gånger dagligen. Centerpartiet annonserar på startsidan med en expanderande videoannons, vilket innebär att filmrutan vidgas till hela sidans bredd när man klickar.

Centerpartiet använder Youtube som en viktig del i kommunikationen med väljarna. Partiets kanal www.youtube.com/centerpartiet har ett par hundra filmklipp och totalt 175 000 visningar, populärast är reklamfilmen med 63 000 visningar hittills.

Den nya filmen med Maud Olofsson finns här, http://www.youtube.com/watch?v=Jbit-V9pXsg.

För mer information kontakta Ola Spännar, 070-710 74 14, ola.spannar@centerpartiet.se