Centerpartiet samlar 11 000 Facebookbilder för RUT

Idag lanserar Centerpartiet kampanjen Gilla RUT där besökarna uppmanas stödja RUT-avdraget och städa bort ett dåligt vänsterförslag med sin Facebookbild.

På www.gillarut.se möts man av en bild på oppositionen som delats in i ett rutnät om 11 000 rutor. Som besökare kan man klicka i att man gillar RUT varpå ens profilbild på Facebook dyker upp i en av rutorna.

-RUT är en viktig valfråga för Centerpartiet. Tack vare RUT-avdraget växer nya företag fram och branschen sysselsätter idag 11 000 personer. Med kampanjen www.gillarut.se vill vi samla in 11 000 Facebookbilder, en för varje jobb som hotas om de rödgröna vinner valet och avskaffar RUT, säger Ola Spännar, ansvarig för internetkampanjer på Centerpartiet.

Sajten lanseras idag, i samband med att Maud Olofsson och Centerkvinnorna i Stockholm ordnar ett event om RUT på Norrmalmstorg.

Bakom kampanjen ligger reklambyrån Teddy Worldwide. AD: Anders, Sjönvall Copywriter: Albert Åkerman, Projektledare: Rikard Langewolf Produktionsledare: Fia Sörensson, Teknisk utveckling: Orchid Solutions

Kontakt: Ola Spännar ola@infoman.se 0707107414