Erik A Eriksson: "Kenneth Johansson blir en mycket bra landshövding för Värmland"

Kenneth Johansson har goda förutsättningar för att sköta den fortsatta landsbygdsutvecklingen på bästa sätt och hans bakgrund i Dalarna, det län som både vad gäller historia, kultur och näringsliv mest liknar Värmland, kommer också att visa sig mycket värdefull. Det säger Erik A Eriksson, riksdagsledamot för Centerpartiet från Värmland.

- Jag välkomnar varmt regeringens beslut att utse Kenneth Johansson till ny landshövding i vårt län. Det säger Erik A Eriksson, riksdagsledamot för Centerpartiet från Värmland i en kommentar.

- Jag känner Kenneth mycket väl och vet att han kommer att bli en mycket bra landshövding för vårt län. Han är från Dalarna mycket väl förtrogen med ett skogsläns alla utmaningar. Inte minst hans egen, nära och påtagliga, erfarenhet av hur negativt en alltför stor vargstam påverkar en bygd kommer att vara viktig när han nu blir högsta chef för länsstyrelsen. Säger Erik A Eriksson.

Kontakt:

Erik A Eriksson, 070-580 24 14