Inbjudan till pressträff inför Centerpartiets rekordstora partistämma

Presentationen görs av Centerpartiets partisekreterare Michael Arthursson.

Tid: Tisdagen den 23 augusti kl 10.00.
Plats: Centerpartiets partikansli, Stora Nygatan 4, Stockholm.

Centerpartiets partistämma som är partiets högsta beslutande organ hålls vartannat år. Intresset för och antalet anmälningar till årets stämma i Åre 22-25 september är rekordstort. Ett stort antal centerpartister utöver de 520 röstberättigade ombuden kommer att följa stämmoförhandlingarna på plats i Åre. Stämman kommer att samla cirka 900 personer. Många av dem reser tillsammans till Åre med två chartrade Rikstingståg som stannar för påstigande ombud och andra deltagare längs vägen.

Ombuden kommer att fatta ett stort antal beslut om Centerpartiets framtida politik.

Stämmohandlingarna innehåller partistyrelsens yttranden och ställningstaganden till ett omfattande politiskt material. Fem förnyelsegrupper har på partistyrelsen uppdrag arbetat under våren och lägger fram nya politiska lösningar inom viktiga områden som integration, välfärd, jämställdhet, tillväxt och miljö för debatt och beslut. Stämman ska även behandla mer än 300 motioner från centerpartister i hela landet.

Läs mer om Centerpartiets partistämma:

Anmäl dig till Centerpartiets partistämma:

Välkommen!
---------------------------------------------------
För mer information:
Centerpartiets presschef Peter Svensson 070-633 07 99

Centerpartiet är ett liberalt parti med fokus på företagande och miljö. Partiet är en del av Alliansen med fyra ministrar i regeringen. I riksdagen har Centerpartiet 23 ledamöter. Maud Olofsson är Centerpartiets partiordförande samt Sveriges närings- och energiminister. Läs mer om Centerpartiet på www.centerpartiet.se.