Ny kommunikationschef för Centerpartiet

- Centerpartiet har rekryterat en ny kommunikationschef som börjar 1 september i år. Det är Jenny Persson, i nuläget ansvarig för affärs- och verksamhetsutveckling på Trafikverket, som tar sig an denna viktiga uppgift.

Jenny Persson, som är uppväxt i Dalarna, är 38 år och har en fil kand i medie- och kommunikationsvetenskap. Hon har tidigare bl a varit kommunikationschef och varumärkesansvarig på Banverket samt informatör och projektledare på Ericsson AB.

Hon efterträder Lena Forsman som har fått en ny tjänst som opinionschef.

- Med Jenny Persson får vi en drivande, förnyelseinriktad kraft som har stor erfarenhet av att bygga varumärke och utveckla kommunikationsstrategier. Detta kommer att vara mycket värdefullt i arbetet med att stötta den nya partiledningen och att göra Centerpartiet till ett starkare och tydligare politiskt alternativ, säger partisekreterare Michael Arthursson.

_____________________
För mer information:
Centerpartiets presschef Peter Svensson 070-633 07 99

Centerpartiet är ett liberalt parti med fokus på företagande och miljö. Partiet är en del av Alliansen med fyra ministrar i regeringen. I riksdagen har Centerpartiet 23 ledamöter. Maud Olofsson är Centerpartiets partiordförande samt Sveriges närings- och energiminister. Läs mer om Centerpartiet på www.centerpartiet.se.