Per Åslings gratisreformer för fler företag i Sverige

Torsdagen den 26 april kommer Centerpartiets Per Åsling till Malmö för att informera sig om näringslivet i regionen och för att träffa malmöföretagare. Med sig har han ett flertal gratisreformer som alla har potential att få regionens näringsliv att blomstra.

Per Åsling är ordförande i den industripolitiska arbetsgrupp som just nu arbetar med att utveckla och förnya Centerpartiets industri- och företagarpolitik. I den rollen kommer han nu till Malmö för att informera sig om förutsättningarna för öresundsregionens många företagare. Han kommer att besöka både handelskammaren, företagsnätverk, tyngre industri och lokala lantbrukare. Vid sidan av att lyssna in hur dessa grupper ser på situationen att vara företagare i regionen kommer även Per Åsling att presentera en rad reformförslag som alla har potentialen att ytterligare stärka det svenska företagandet. Syftet med att lyfta dessa reformer är att få de berörda, nämligen företagarnas, syn på reformerna och diskutera hur vi ska kunna utveckla det svenska näringslivet och företagsklimatet på ett sätt som gör att Sverige kan få ett långsiktigt hållbart företagsklimat i världsklass.

Schema:

Kl. 09.00- 10.30 Besök på Sydsvenska Industri- och handelskammaren (Malmö)

Kl. 11.00-11.45 Pressträff på Minc, rum Piren. Adress: Anckargripsgatan 3, Malmö

Kl 12.00- 13.45. Besök inklusive lunch på Sustainable Business Hub, ett nätverk som hjälper företag med verksamhet inom miljö- och energiområdet att öka sin konkurrenskraft och utveckla sina affärer, i Sverige och på exportmarknaden. (Malmö)

Kl. 14.00 - 16.00. Studiebesök på Kockums. Där träffar vi personer från företagsledningen samt gör ett besök på någon av deras avdelningar.  (Malmö)

Kl. 16.30- 17.45 Middag med lantbrukare på en restaurang i Malmö

Kl. 18.00- 19.15 Möte med Centerpartiets distriktsstyrelse i Skåne (Malmö)

Välkomna!

Kontakt: