Centrecourt avnoteras från Stockholmsbörsens Nya Marknaden

Centrecourt avnoteras från Stockholmsbörsens Nya Marknaden Styrelsen i Centrecourt AB (publ) har beslutat om avnotering av Centrecourts aktie från Stockholmsbörsens Nya Marknaden. Bakgrunden till beslutet är i första hand att kostnaderna för handeln på Nya Marknaden inte längre anses vara försvarbara. De tidigare planerna på ytterligare ägarspridning via en notering på Stockholmsbörsens O-lista har inte kunnat fullföljas under 2001 och bedöms inte heller kunna genomföras i det rådande marknadsklimatet. Det har varit en bristande likviditet i aktien. Bolaget uppfyller inte heller längre vissa av kraven som ställs vid en notering på Nya Marknaden. Sista handelsdag för aktien på Nya marknaden beräknas bli 30 april 2002. Aktieägarna i Centrecourt hänvisas därefter till inofficiell handel, exempelvis via www.inoff.nu. Stockholm den 12 mars 2002 Centrecourt AB (publ) Styrelsen För ytterligare information, kontakta: Centrecourt AB Thomas Flinck, VD 08-791 33 06 thomas.flinck@centrecourt.se Centrecourt skapar värden för entreprenörer, investerare och Centrecourts aktieägare genom verksamhetsutveckling och kapitalförsörjning i innovativa tillväxtföretag. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/12/20020312BIT00080/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/12/20020312BIT00080/wkr0002.pdf