Riktad emission av skuldebrev med avskiljbara optionsrätter till nyteckning

RIKTAD EMISSION AV SKULDEBREV MED AVSKILJBARA OPTIONSRäTTER TILL NYTECKNING Centrecourt AB:s styrelse har med stöd av tidigare bemyndigande den 23 maj 2001 beslutat att genomföra en riktad emission av skuldebrev om nominellt 9 000 kr förenat med högst 250 000 avskiljbara optionsrätter till nyteckning av lika många aktier, varav 100 000 till teckningskursen 27:50 kr, 100 000 till teckningskursen 30 kr och 50 000 till teckningskursen 32:50 kr. Emissionen riktas till två nyckelpersoner samt till dotterbolaget Bropelaren AB. Beslutet i dess helhet finns tillgängligt på bolagets kontor, Brunnsgatan 21 B, Stockholm. För ytterligare information, vänligen kontakta: Centrecourt AB Anders Eklund, VD 08-791 33 02 anders.eklund@centrecourt.se Centrecourt skapar värden för entreprenörer, investerare och Centrecourts aktieägare genom aktivt arbete med verksamhetsutveckling och kapitalförsörjning i innovativa tillväxtföretag. Huvudsaklig inriktning är Teknologi och Medicinteknik. Centrecourt, vars verksamhet startade 1995, är engagerade i ett tjugotal projektbolag, flertalet i tidiga skeden. Bland de tidiga projektbolagen finns många av morgondagens mest intressanta tillväxtföretag som CellaVision AB, Doxa Certex AB och Direct2Internet AB. Bland engagemang som avslutades under 2000 finns Bluetail AB, C Technologies och Precise Biometrics AB. Under våren 2001 bygger Centrecourt upp Centrecourt Depå AB som kommer att erbjuda olika investerarkategorier möjligheter att investera i noggrant utvalda och välskötta tillväxtföretag. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/07/20010507BIT00320/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/07/20010507BIT00320/bit0001.pdf