Nya arbetstillfällen skapas när Centric expanderar i Jämtland

Efter etableringen i Stockholm, Göteborg och Malmö växer nu Centric även i Östersundsregionen. Innan sommaren är slut ska Fujitsus helpdesk i Stugun ha förstärkts med ytterligare 20 tjänster. Det handlar om både juniora supporttekniker och om mer seniora roller där erfarenhet av IT-support krävs.

Skapa arbetstillfällen inte bara tomt prat för Centric

– En viktig samhällsfråga idag är att skapa arbetstillfällen för den yngre generationen, det är inte minst viktigt med fler jobb på orter norrut, säger Klas Bonde, VD på Centric.

Att vi hjälper Fujitsu med resurser till deras Helpdesk i Stugun är ett exempel på att vi inte bara pratar, fortsätter Klas. Vi agerar nu tillsammans med Fujitsu, kommunen, Arbetsförmedlingen och lokala förmågor i Stugun med omnejd för att lösa uppgiften och möta behoven lokalt, samtidigt som vi ser till att unga personer på arbetsmarknaden erbjuds intressanta och utmanande arbeten i andra områden än bara storstadsregionerna.

Tjänsterna finns att söka på www.centric.eu

För ytterligare information kontakta:

E-post:
klas.bonde@centric.eu

Centric är ett av Europas största, privatägda tjänsteföretag med 5000 anställda på kontor i Nederländerna, Belgien, Frankrike, Norge, Rumänien, Schweiz, Sverige och Tyskland. I Sverige erbjuder Centric bemanningstjänster för vård-, IT- och finanssektorn samt mjukvara till handeln. Företaget har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Klas Bonde, vd Centric Professionals