Pressinbjudan: Träffa vinnaren av Vasaloppet 2014

Nu lanseras Team Centric, världens främsta långloppslag. I teamet ingår bland annat Anders och Jörgen Aukland, Jerry Ahrlin, Laila Kveli och Susann Nyström. Alla har de vunnit Vasaloppet minst en gång och chansen att någon av dessa gör det igen 2014 är stor.  I Team Centric ingår dessutom, tjecken Stanislav Rezac och den nyrekryterade svensken Jens Eriksson. Kanske är det deras tur att vinna nästa år?

Team Centric är världens främsta långloppslag med en mängd vinster i bagaget. Under den senaste säsongen vann de exempelvis samtliga tävlingar för herrar i långloppsserien Ski Classics. Men laget är även världens första långloppslag. Laget bildades 2007 med de internationella lagen för cyklister som förebild. Fram tills nu har de hetat Team Xtra Personell men när nu huvudsponsorn byter namn till Centric och nya skidåkare kommit in i laget byter de namn till Team Centric.

Nu har ni möjlighet att träffa Anders Aukland, Jerry Ahrlin, Laila Kveli, Jens Eriksson och ledaren för Team Centric, den norske expertkommentatorn Nils Marius Ottestad. Ta del av hur de ser på den kommande säsongen, hur de har tränat, vad de äter och vilka fördelar det finns att på detta sätt träna och tävla tillsammans i ett lag.

11.30 Mingel, möjlighet för intervjuer
12.00 Lunch, mingel
13.00 Presentation: Team Centric, ny säsong, förberedelser inför Vasaloppet, motivation, nytt namn, ambitionsnivå, program etc.
14.00 Mingel, möjlighet för ytterligare intervjuer

Plats: Centrics kontor, Hamngatan 33 i Sundbyberg
Tid: Tisdagen den 12 november 2013 kl. 11.30.

Är du intresserad av att delta var vänlig kontakta:

Centric är ett av Europas största, privatägda tjänsteföretag med 5000 anställda på kontor i Nederländerna, Belgien, Frankrike, Norge, Rumänien, Schweiz, Sverige och Tyskland. I Sverige erbjuder Centric bemanningstjänster för IT, finans- och vårdsektorn samt mjukvara till handeln. Företaget har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö.
Se: www.centric.eu