Inbjudan till boklansering  History Marketing – Så drar du nytta av företagets historia i kommunikationen

Report this content

Nu kommer en unik bok som hjälper företag och organisationer att använda sin historia i marknadsföringen. I samband med boklanseringen bjuder Centrum för Näringslivshistoria in till ett seminarium om nyttan med att arbeta med historia i kommunikationen. I panelen medverkar bland andra Urban Bäckström från Svenskt Näringsliv och Henry Sténson från Ericsson.

Bevara företagets historia och bevara den väl. Så lyder boken History Marketings uppmaning till kommunikationsansvariga i företag och organisationer. Bokens författare Alexander Schug menar att historien fördjupar företagskulturen och stärker varumärket.

Paneldiskussionen är under ledning av den välkände programledaren och näringslivshistorikern Edward Blom. Tillsammans med Urban Bäckström, vd Svenskt Näringsliv, Margareta van den Bosch, f.d chefsdesigner H&M, Henry Sténson, kommunikationsdirektör Ericsson, och Helena Donar, marknadsdirektör Arla foods, samtalar han om värdet av historia och hur det förflutna kan användas i kommunikationsarbetet.

När? Fredagen den 1 oktober

Tid? 11.00 – 12.15

Var? Stockholms Handelskammare, Västra Trädgårdsgatan 9

Sista dag för anmälan är den 30 september.

History Marketing – Använd företagets historia i kommunikation och marknadsföring är skriven av Alexander Schug, författare och historiker bosatt i Berlin. Boken ges ut av Ekerlids förlag och finns i butik i oktober. Mer information finns på www.naringslivshistoria.se och www.ekerlids.com.

För anmälan, program och recensionsexamplar, kontakta:

Anna Linderoth, projektledare, Centrum för Näringslivshistoria, telefon: 08-634 99 50, e-post: anna.linderoth@naringslivshistoria.se

Centrum för Näringslivshistoria bevarar och presenterar näringslivets historia i Sverige. Vi visar hur överraskande aktuellt det förflutna är. Vi hanterar över sjutusen företags historia på uppdrag av företagsledningar och ägare och är världens ledande näringslivsarkiv. Hos oss kan forskare, organisationer och företag hitta inspirerande historier bland miljoner fotografier, dokument, filmer och intervjuer med kända och okända företagare. Besök oss gärna på www.naringslivshistoria.se

Taggar: