Cerealia Foods säljer Kung Markatta AB

Cerealia Foods säljer Kung Markatta AB Cerealia Foods AB har avyttrat Kung Markatta AB till Ekomodern AB. - Kung Markatta AB har utvecklats väl det senaste året i Cerealia Foods regi, men företaget passar inte in i vår långsiktiga strategi, säger Staffan Lindewald, marknadsområdesdirektör på Cerealia Foods. - Vi kommer att koncentrera den framtida verksamheten inom "Grön Mat" till vårt nya varumärke GoGreen och har därför valt att avyttra Kung Markatta, säger Staffan Lindewald. Med Ekomodern AB får företaget en bra ägare som helt kommer att fokusera på ekologiska produkter. Kung Markatta AB ingick i de fem så kallade Grön Mat-bolagen som Cerealia Foods förvärvade hösten 2003 från Lantmännen Invest. Företaget, som omsätter drygt 60 MSEK och har 10 anställda, har som huvudsaklig inriktning ekologi, hälsa samt allergikost. Kung Markatta har ett antal försäljningsuppdrag från utländska företag på den svenska marknaden. Ekomoderna AB är ett nybildat bolag som ägs av Peter Enberg, Dan Fagerberg och Stefan Wilhelmson. Peter Enberg har de senaste 18 månaderna verkat som representant för Urtekram A/S, Skandinaviens ledande producent inom ekologiska kolonialvaror samt hår- och hudvårdsprodukter. För ytterligare information: Staffan Lindewald, Cerealia Foods Mobil: 0709-27 87 83 Peter Enberg, Ekomodern AB Mobil: 0708-69 22 03 Presskontakt: Lotta Löwhagen Lundberg, informationschef Telefon: 08-657 41 18 Mobil: 070-654 13 44 E-post: lotta.lowhagen.lundberg@cerealia.se www.cerealia.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/29/20040929BIT00140/wkr0001.pdf