Cerealia Foods strukturerar om i Grön Mat-bolagen

Cerealia Foods strukturerar om i Grön Mat-bolagen Cerealia Foods AB har sålt försäljningsbolaget SHG AB till den tidigare operativa chefen i bolaget, Bo Håkansson. Affären som gjordes i början på det nya året är ett första steg i en omstrukturering av de så kallade Grön Mat-bolagen: Biodoc AB, Kung Markatta AB, Ölandsfrö AB, Odalmannen AB samt numera avyttrade SHG AB. SHG kommer att även i fortsättningen sälja Kung Markattas produkter på dagligvaruhandeln. - SHG har utvecklats väldigt framgångsrikt och vår bedömning är att de i sin nya miljö kommer att kunna fortsätta att öka sin försäljning på våra produkter. Vi kommer att stötta dem som uppdragsgivare, men inte längre som ägare. Vi tror att det här är en bra lösning för alla parter, säger Staffan Lindewald, ansvarig för Grön Mat bolagen. - Vi kommer att ingå i en ny försäljningsorganisation som kommer att bearbeta ett flertal kundsegment på ett nytt och innovativt sätt. Det här blir väldigt spännande, säger nye ägaren Bo Håkansson. För mer information kontakta: Staffan Lindewald Marknadsområdesdirektör, Cerealia Foods AB Tel: 08-519 787 00, Mobil: 0709-27 87 83 Bo Håkansson VD, SHG AB Mobil: 0706-18 14 18 Cerealia Foods ingår i livsmedelskoncernen Cerealia. (www.cerealiafoods.com). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/13/20040113BIT00300/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/13/20040113BIT00300/wkr0002.pdf