Cerealia säljer specialbagerier i Tierp och Mantorp

Cerealia säljer specialbagerier i Tierp och Mantorp Cerealia säljer två specialbagerier till SwitsBake International AB. De två bagerierna som ingår i köpet är dels bageriet i Tierp som tillverkar mandelkubb, pepparkakor och andra torra småkakor, dels bageriet i Mantorp som bland annat tillverkar tårtbottnar, munkar och brownies. Köparen SwitsBake ingår i den danskägda Givesco-koncernen och har idag en anläggning i Malmköping som bl.a. tillverkar mazariner, tårtbottnar, mjuka kakor, småkakor och pepparkakor. - Vi vill renodla vår bageriverksamhet och kakor tillhör inte vår kärnaffär, säger Håkan Ahlqvist, vd och koncernchef. Vi har hittat en bra köpare som vill utveckla verksamheten vidare och därför säljer vi. Köpet avses att genomföras per den 31 december 2003. All personal i Tierp och Mantorp, totalt ca 40 personer, får erbjudande om att fortsätta sina anställningar i det nya bolaget. MBL-förhandlingar har påbörjats. Ytterligare information Håkan Ahlqvist, VD och koncernchef Cerealia Telefon: 08-657 41 10 Mobil: 070-565 54 72 Presskontakt: Lotta Löwhagen Lundberg Telefon: 08-657 41 18 Mobil: 070-654 13 44 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/17/20031217BIT00140/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/17/20031217BIT00140/wkr0002.pdf