Nya nyttiga produkter från Axa Sports Club

Nya nyttiga produkter från Axa Sports Club Axa Sports Club lanserar nu ytterligare några nyttiga produkter för aktiva, kostmedvetna människor. Bröd, müsli och pasta med naturliga mervärden ingår i det nya sortimentet. Redan nu finns Sportgryn, Havrekli och Sportflingor i de typiska svarta förpackningarna. Alla produkter i Axa Sports Club-serien är nyckelhålsmärkta och har låg socker- och fetthalt. Dessutom har varje produkt minst ett naturligt mervärde ytterligare. Det kan vara fullkorn, fibrer, vitaminer, antioxidanter, omega 3 eller liknande. Dessa mervärden skrivs tydligt ut på förpackningens framsida. För att produkterna ska vara lätta för konsumenterna att hitta kommer de i en spännande svart förpackning med signalfärgerna gult, rött och vitt. Axa har arbetat under många år med att utveckla och förmedla kunskap om bra kost för aktiva människor, allt från motionärer till elitidrottare. Redan i mitten av 80-talet hjälpte våra kostexperter svenska landslaget i längdskidåkning. Idag har Axa samarbete om kosten med flera elitlag och enskilda elitidrottare inom olika sporter. Ett av de senaste samarbetena resulterade nyligen i OS-guld i tresteg för Christian Olsson. Sedan ett par år tillbaka erbjuder idrottsföreningen Axa Sports Club medlemskap för alla kost- och motionsintresserade i Norden. En stor succé, som nu har 21 000 medlemmar. Följande nya produkter lanseras nu: · Axa Sports Club Sportbröd Omega 3 - ett nyckelhålsmärkt surdegsbröd med vegetabilisk Omega 3 och fullkorn. · Axa Sports Club Sportbröd 3-korn - ett nyckelhålsmärkt trekornsbröd med fullkorn, pumpakärnor och solrosfrön. · Axa Sports Club Sportmüsli - en nyckelhålsmärkt, osötad fullkornsmüsli rik på fibrer med äpple/kanelsmak · Axa Sports Club Sportpasta - fullkornspasta i två former, Gomiti och Gnocchi Fler produkter kommer att lanseras under 2005. Har du några frågor eller önskar prover på nyheterna vänligen kontakta: Annika Jungbeck, produktchef Telefon: 08-519 787 80 E-post: annika.jungbeck@cerealia.se www.cerealia.se www.axasportsclub.com Bilder på produkterna kan laddas ner från http://online.opv.se/ Användarnamn: nyhet Lösenord: cerealia. Välj specerier och AXA Sport. Klicka på "lägg alla i kundkorg". Tryck på knappen "ladda hem bilder", välj format och ladda hem. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/15/20040915BIT00140/wkr0001.pdf