Håkan Donnerlid ny VD för Certex Svenska

Report this content

Från den 1 November är Håkan Donnerlid ny VD för Certex Svenska. Han kommer att rapportera till Stefan Jagelid, Regional Director Baltic Sea – Lifting Solutions.

Håkan Donnerlid börjar på Certex efter mer än 10 års erfarenhet som VD för andra distributionsbolag inom business-to-business. Håkans senaste uppdrag var som VD för Vanpee AB, en teknisk distributör, som likt Certex, brinner för att leverera expertis och kunskap till sina kunder. Vanpee är ett bolag inom Lagercrantz-koncernen.

"Håkan har gedigen erfarenhet som verkställande direktör inom teknisk distribution och tydliga case som påvisar hans kunskap inom utveckling av kundvärdet. Vi är glada att välkomna Håkan till Certex Svenska”, säger Jagelid.

Certex står för The Lifting KnowHow, vårt löfte om säkerhet, expertis, kvalitet och service för tunga lyft. Certex Svenska grundades 1904 och har idag 81 anställda på åtta orter i Sverige och en omsättning på 200 miljoner kronor.

Certex  ingår tillsammans med systerbolag i hela Europa i Axel Johnson International Lifting Solutions. www.certex.se

Julia Erikson
Marknadschef
julia.erikson@certex.se