Pressmeddelanden från AB CF BERG & CO (publ)

Report this content

Pressmeddelanden från AB CF BERG & CO (publ) Disponent Alf Bergh 88 år avled under gårdagen efter en tids sjukdom i hemmet. Han verkade i företaget över 60 år och avgick ur styrelsen helt nyligen. Under sin aktiva period var han engagerad i ett flertal branschorganisationer. Det var under hans tid som bolaget utvecklades till ett av Sydsveriges största sågverksföretag. Hans ägarandel i bolaget är drygt 30 procent av rösterna (cirka 15 procent av kapitalet) där merparten av rösterna består av A-aktier. A-aktierna lyder under hembud till de andra huvudägarna Åke och Anita Bergh och det finns även ett konsortialavtal mellan huvudägarna. Det är en stor saknad som sprider sig på arbetsplatsen i Mörlunda. Adress mm AB CF BERG & CO (publ) org.nr: 556052-2798 Bergs väg 13 570 84 Mörlunda telefon 0495-236 10. Mer information om vår verksamhet går att finna på vår hemsida under adress www.cfbergs.se Eventuella frågor avseende pressmeddelandet kan besvaras av informationschef Johan Ekelund på telefonnummer 0495-236 10. Mörlunda 2004-02-11 AB CF BERG & CO (publ) Johan Ekelund Informationschef ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/11/20040211BIT00660/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/11/20040211BIT00660/wkr0002.pdf