Norrporten – ett miljöcertifierat bolag

Fastighetsaktiebolaget Norrporten har som ett av få fastighetsbolag i Sverige, med huvudinriktningen kommersiella fastigheter, fått sin verksamhet miljöcertifierad enligt standarden ISO 14001. Certifieringen innebär att Norrportens arbetssätt och struktur för ett effektivt miljöarbete har granskats och godkänts av utomstående revisorer.

- Det är ett mycket glädjande besked. Det här stärker vår miljöprofil ytterligare. Miljöfrågorna blir en allt viktigare konkurrensfaktor, det märker vi tydligt i kontakten med våra kunder, säger Anders Wiklander, VD på Norrporten.

Norrporten har under flera år arbetat för att sänka energi, vatten- och elförbrukningen i fastigheterna med goda resultat. Som exempel har värmeförbrukningen minskat med 18 procent under åren 2003-2007.

- ISO 14001-certifikatet är ett kvitto på att vi jobbar enhetligt och effektivt med miljön på alla våra orter i Sverige. Uppsatta mål mäts och utvärderas med ständiga krav på förbättringar. Det är ett bra sätt att bidra till en hållbar samhällsutveckling, säger Anders Wiklander.

För foto och mer fakta om Norrportens miljöarbete:
www.norrporten.se