Norrporten avyttrar fastigheter i Luleå

Fastighetsaktiebolaget Norrporten avyttrar fastigheterna Hägern 12 och 13 på Residensgatan och Västra Varvsgatan i Luleå. Köpare är Bostad i Luleå AB. Fastigheten omfattar fem huskroppar om sammanlagt 35.000 kvm varav fyra byggnader utgörs av bostäder om ca 25.000 kvm och en byggnad av kontor. Kontorshuset kommer enligt planerna att konverteras till hotell/bostäder. Tillträde sker 1 oktober 2005. - Försäljningen av fastigheterna Hägern 12 och 13 som till huvuddelen utgörs av bostäder följer vår strategi att koncentrera Norrportens verksamhet till kommersiella lokaler, säger Norrportens VD Anders Wiklander. - Hägern är ett av Luleås mest attraktiva bostadsområden och fastigheten är mycket välskött. Genom förvärvet visar vi vår vilja att satsa stort i Luleå och vår ambition att delta i stadens utveckling, säger hotellägaren Hilding Holmqvist och VD för Bostad i Luleå AB. För ytterligare information: Anders Wiklander, VD Norrporten, telefon 060-64 12 00 eller 070-554 70 40. Hilding Holmqvist, VD Bostad i Luleå AB, telefon 0911-327 00.