• CGI/

Strategisk rekrytering till CGI för fortsatt tillväxt inom Manufacturing

Report this content

CGI förstärker positionen som en ledande IT-tjänsteleverantör till kunder inom tillverkande industri genom att rekrytera Samuel Auvray som ny ledare för branschen Manufacturing i Norden. Samuel, som tillträdde den 1 september, kommer närmast från IBM där han haft ett flertal ledande roller på nordisk och europeisk nivå. Den tilltagande efterfrågan inom Manufacturing för att stödja den digitala omvandlingen, både nationellt och internationellt, är en viktig del i den utökade satsningen.

Den största andelen av CGI:s kunder återfinns inom tillverkande industri vilket är grunden till företagets ledande position inom Manufacturing, och verksamheten förstärks nu ytterligare genom rekryteringen av Samuel Auvray. Samuels mångåriga erfarenhet och kunskap om industrisektorn i kombination med djup kompetens inom bland annat Mobility, Internet of Things och Technology enabled Transformation är en värdefull förstärkning för CGI.

Kunddriven affärsutveckling
Som en del av CGI:s strategiska affärsplanering genomförs årligen framtidsorienterade dialoger med kunder. I år har CGI intervjuat drygt 1000 beslutsfattare i ledande befattningar, i 10 branscher och 20 länder, och underlaget ger en djup insikt i såväl nationella och internationella marknadstrender, som kundernas huvudsakliga prioriteringar och behov. En gemensam trend är den accelererande digitala transformationen och inte minst inom tillverkande industri märks ett ökande behov av att öka digitaliseringen för att skapa mer automatiserade processer och optimerade leveranskedjor.

• Jag ser verkligen fram emot att dels ta del av insikterna från Global 1000, vilket är en viktig byggsten i att förstå kundernas behov och därför mycket värdefullt i min roll, dels få omsätta mina egna erfarenheter i den vidare utvecklingen av CGI:s verksamhet inom Manufacturing. CGI har det som krävs för att vara en stark partner för kunder i det här segmentet med en kombination av stark närvaro, djup branschkunskap och internationell leveranskapacitet,

• Jag är mycket glad att välkomna Samuel Auvray till CGI. Han har en gedigen erfarenhet och en unik kombination av ledarskap, affärskunnande och teknisk expertis som kommer att vara en stor tillgång i vår fortsatta expansion inom Manufacturing, säger Pär Fors, Sverigechef på CGI.

Alexandra Kärnlund, PR- och kommunikationsansvarig, CGI Sverige, telefon: 08-671 0662, e-mail: alexandra.karnlund@cgi.com

Om CGI
CGI Group Inc grundades 1976 och är den femte största oberoende leverantören av tjänster inom IT och affärsprocesser i världen. Med cirka 65 000 medarbetare på kontor och globala leveranscenters i Amerika, Europa och Asien erbjuder CGI tusentals globala kunder en heltäckande tjänsteportfölj med avancerade konsulttjänster inom IT och affärsprocesser, systemintegration, applikationsutveckling och underhåll, drift och hantering av infrastruktur samt cirka 150 patenterade lösningar. CGI har en årlig omsättning på över 10 miljarder CAD och en orderstock på drygt 20 miljarder CAD. CGI:s aktier är noterade på TSX (GIB:A) och NYSE (GIB). Webb: www.cgi.com.