CGit har som partner blivit utvald för NVIDIA´s DGX-Ready Managed Services Program

CGit har som partner till NVIDIA blivit utvald för NVIDIA´s DGX-Ready Managed Services Program.

CGit blir en av en dem utvalda i grupp av leverantörer som är auktoriserade att hjälpa företag att hantera distribuerade NVIDIA DGX-plattformar.

Under den globala AI-konferensen NVIDIA GTC som hölls online den 24 mars avslöjade NVIDIA många nyheter såväl som några utvalda teknikpartners som är certifierade för att stödja företagsstyrda DGX AI-datorplattformar. Det nya NVIDIA DGX-Ready Managed Services-programmet ger kunder möjlighet att lägga ut hantering av DGX-system som används i företagsdatacenter, inklusive implementering och övervakning av server-, lagrings- och nätverksresurser som krävs för att stödja DGX-plattformar.

CGits AI as a Service, baserad på grundligt testad och beprövad referensarkitektur för NVIDIA och Purestorage och där vi adderar vår schemaläggare och resurshanterare AiQu, gör att AI/ML-drivna arbetsbelastningar kan distribueras med lätthet.

Tillsammans med den expertis från vårt dedikerade och mycket skickliga team av data scientists och utvecklare kan vi hjälpa till och göra det möjligt för organisationers AI-resa att nå uppsatta mål och vision. Vi ser till att idéer förverkligas. Vi levererar riktig ”AI som en tjänst” – från datacenter to Edge och från data till kunskap.

CGit fortsätter att bygga sitt kunskapshus inom AI/Deep Learning