Flygresor.se lanserar ny sajt för charter

Report this content

Nu lanserar Flygresor.se nya förbättrade prisjämförelsesajten Charter.se med en ny kartfunktion och modern layout. På Charter.se är alla charterresor från de stora charteraktörerna samlade på ett ställe.

- Vårt mål är att Charter.se ska bli startsidan för alla charterresenärer, på samma sätt som Flygresor.se är det för flygbiljetter. Vi har därför byggt en sajt som gör det lätt att jämföra alla de stora charterleverantörerna, säger Olov Lindberg, VD på Charter.se och Flygresor.se.

För fem år sedan lanserades prisjämförelsesajten Flygresor.se, eftersom konsumenterna hade svårt att välja bland alla flygalternativ. Flygresor.se är idag Sveriges största jämförelsesajt för flygresor och konceptet har nu förts över till Charter.se. Sajten ska i första hand fungera som en oberoende och samlande sajt för alla charterresenärer som vill hitta rätt i det stora utbudet av charterresor. På Charter.se finns alla charterresor från Ving, Fritidsresor, Apollo, Airtours och Solresor samlat på ett ställe.

En av de funktioner som Charter.se erbjuder är en smart karta som gör det möjligt att se exakt var hotellen ligger i förhållande till varandra.

- Med vår nya kart- och satellitfunktion blir det enklare att se hotellets placering. Vi vet att det är viktigt för många charterresenärer att se var hotellet ligger, säger Olov Lindberg, VD på Charter.se och Flygresor.se

Vad är nytt på Charter.se?
  • Kart- och satellit funktion.
  • Fler sökmöjligheter.
  • Fler filtreringsmöjligheter.
  • Möjlighet att gå mellan list- och kartfunktion.
  • Sista minuten.
  • Snabbval utifrån land, direkt i menyn.
  • Snabbare sajt.

Marléne Wallberg Banffy,

Tel: +46 (0) 733 12 80 90

E-post: marlene.wallberg@etraveli.com

Nina P Flores, Pressansvarig

Tel: +46 (0) 18 47 47 415

E-post: nina.flores@etraveli.com

Om Charter.se

Charter.se samlas alla charterresor från de största och mest välkända charterbolagen såsom Ving, Fritidsresor, Apollo m.fl. Charter.se ingår i Svenska Resenätverket där även Sveriges största prisjämförelsesajt för flygbiljetter, Flygresor.se, ingår.

Svenska Resenätverket är en del av Etraveli, Nordens ledande online-aktör inom resor. Koncernen är verksam i 25 länder och hade under 2013 en omsättning om drygt 7 MDR SEK med en nettoomsättning om drygt 500 MSEK.

Taggar:

Citat