Check Point lanserar nytt mjukvarublad för ändringshantering

Säkerhetsföretaget Check Point Software Technologies lanserar Check Point SmartWorkflow, ett nytt mjukvarublad som gör det enkelt att bygga ut en säkerhetsinfrastruktur med ändringshantering.

Det nya Smart Workflow-bladet har en automatiserad process för att spåra, godkänna och granska policyförändringar i säkerhetshanteringen, vilket gör att antalet konfigurationsfel minskar och nätverkssäkerheten blir optimal. SmartWorkflow innehåller också rapporterings- och granskningsfunktioner som hjälper säkerhetsadministratörer att försäkra sig om att företagspolicy och regelverk efterlevs. Säkerhetsadministratörer som dagligen behöver hantera ändringsförfrågningar kan med hjälp av SmartWorkflow säkerställa att företagets säkerhetspolicy förblir konsekvent och inte har några fel. SmartWorkflow erbjuder ett stegvis arbetsflöde i administratörsgränssnittet: skapa ett nytt ärende, arbeta med ärendet, granska ändringar, skicka ärendet för godkännande, få godkänt och genomför ändringarna. Det är också enkelt att skapa rapporter för att visa vad som förändrats, lagts till och tagits bort innan det skickas för godkännande. En säkerhetsadministratör kan också jämföra med och återskapa policyn till ett tidigare skede. – SmartWorkflow är ännu ett exempel på Check Points arbete med att förena enkel administration med högsta säkerhetsnivå. Att hantera säkerhetspolicy är en vanlig och samtidigt komplex uppgift för många företag och där kan SmartWorkflow hjälpa till att förenkla och förbättra rutinerna för ändringshantering, säger Örjan Westman, Nordenchef för Check Point. SmartWorkflow finns tillgängligt i Check Points unika Software Blade-arkitektur, som ger kunderna flexibilitet att välja vilka mjukvarublad de behöver och kombinera dem till ett centralt hanterat gränssnitt för all hårdvara. Möjligheten att installera mjukvarublad på befintlig infrastruktur gör också kostnaderna lägre. Mer information om Check Points Software Blade-arkitektur finns på www.checkpoint.com/products/softwareblades/architecture/index.html.