• Check Point/

CHECK POINTS ÄGANDE I PROTECT DATA UPPGÅR TILL 98,3 PROCENT Protect Data-aktien avnoteras den 13 februari 2007

Report this content

RAMAT-GAN, Israel, och STOCKHOLM, Sverige, -- 12 februari 2007 — Check Point® Software Technologies Ltd. (NASDAQ: CHKP), ledande i världen inom säkerhetslösningar för Internet, har uppnått ett ägande om cirka 98,3 procent av aktierna i Protect Data AB (publ) (PROT.ST).

Den förlängda acceptperioden för Check Points offentliga erbjudande på Protect Data löpte ut den 7 februari 2007. Check Point har nu sammanlagt mottagit accepter från ägare av 20 975 569 aktier i Protect Data, motsvarande cirka 90,3 procent av antalet aktier, och 117.950 teckningsoptioner, motsvarande cirka 92,2 procent av antalet teckningsoptioner. Check Point har dessutom förvärvat 1 606 300 aktier i Protect Data, motsvarande cirka 6,9 procent av antalet aktier, genom köp i marknaden. Check Points innehav i Protect Data uppgår därmed till 22 581 869 aktier och 117.950 teckningsoptioner, vilket beräknat efter full utspädning motsvarar cirka 98,3 procent av aktierna och rösterna i Protect Data. Check Point har agerat genom sitt helägda dotterbolag C.P.S.T. Sweden Holdings AB.

Redovisning av likvid till dem som accepterat erbjudandet senast den 7 februari 2007, och som inte redan fått betalt, beräknas påbörjas omkring den 19 februari 2007.

Som meddelats av Protect Data har Protect Data, efter samråd med Stockholmsbörsen, beslutat att aktierna i Protect Data skall avnoteras från Stockholmsbörsen från och med den 13 februari 2007 och att sista dag för handel är den 12 februari 2007. Check Point har även påkallat tvångsinlösen av resterande aktier och teckningsoptioner i Protect Data. Check Point kan komma att förvärva aktier i marknaden.

Framtidsinriktad information
Detta pressmeddelande och härtill relaterade handlingar innehåller framtidsinriktad information. Sådan information återfinns på flera ställen i dokumentationen och innebär inga garantier för framtida prestationer samt innefattar risker och osäkerhetsmoment. Framåtriktad information inkluderar, men är inte avgränsad till, information rörande Protect Datas eller Check Points och/eller Check Point Holdings framtida verksamheter som ett resultat av Erbjudandet och genomförandet av Erbjudandet. Denna information återspeglar Protect Datas och Check Point Holdings respektive bolagsledningars förväntningar, baserade på den information som för närvarande finns tillgänglig för dem och den är således föremål för vissa antaganden, risker och osäkerhetsmoment, vilka kan vara utanför deras kontroll. Verkliga resultat kan skilja sig väsentligt från dem som framställts, uttryckligen eller underförstått, i framtidsinriktad information som ett resultat av ett flertal faktorer, däribland: att parterna inte uppnår transaktionens alla synergier alternativt inte uppnår dem inom den förväntade tidsperioden, att Check Point drabbas av oförutsedda utgifter i samband med förvärvet, att Check Point inte framgångsrikt lyckas integrera Pointsecs verksamhet med sin egen verksamhet och kan härigenom komma att tappa kunder och anställda samt uppleva störningar i verksamheten, samt andra faktorer beskrivna i Check Points s.k. ”Form 20-F” som avser det år som avslutas den 31 december 2005 och som registrerats hos amerikanska Securities and Exchange Commission. Varje framtidsinriktad information är endast ett uttryck för den situation som förelåg vid det datum då den upprättats och varken Check Point Holdings eller Protect Data åtar sig någon skyldighet att uppdatera eller revidera någon sådan information, oavsett om detta är ett resultat av ny information, framtida händelser eller i övrigt.