Lars Berggren ny försäljningschef på Check Point

Report this content

Lars Berggren är ny försäljningschef på säkerhetsföretaget Check Point Software Technologies, med ansvar för företagets sälj- och teknikpersonal i Sverige. Lars kommer närmast från Extreme Networks där han varit i tio år, senast som vd för den svenska och norska verksamheten. Han har en gedigen erfarenhet inom nätverks- och IT-infrastrukturbranschen där han jobbat i olika positioner sedan mitten av 1980-talet.

– Check Point är ett spännande företag som är marknadsledande inom säkerhetslösningar. Jag kan bidra med min erfarenhet inom nätverksteknik och Check Points affärsmodell liknar Extreme Networks. Med min erfarenhet från systemintegratörssidan har jag också stor förståelse för utmaningarna och möjligheterna som våra partners ställs inför, säger Lars Berggren. Lars Berggren är 44 år och har en MBA-examen från Heriot-Watt University i Edinburgh, samt en examen från marknadsekonomilinjen på IHM. Innan Extreme Networks jobbade han med systemintegration i 12 år, bland annat på Måldata, med roller inom projektledning, försäljning och utbildning.

Taggar: