Checkin.com Groups mjukvara erhåller ackreditering från välrenommerade KJM, för åldersverifiering i Tyskland

Report this content

Checkin.com Groups (STO:CHECK) mjukvara för checkins har erhållit ackreditering från den välrenommerade tyska organisationen KJM (Kommission für Jugendmedienschutz), som är auktoriserad av det tyska parlamentet Bundestag. Ackrediteringen bekräftar att bolagets mjukvara för automatisk verifiering av ålder och identifiering uppfyller de tuffa tekniska och legala kraven i Tyskland. Detta bekräftar Checkin.com Groups förmåga att hjälpa bolagets kunder att få fler registrerade användare samtidigt som de säkerställer lokal regelefterlevnad på multipla marknader.

Den tyska kommissionen för skydd av unga personer i media, KJM, har godkänt Checkin.com Groups mjukvara som ett lämpligt åldersverifieringssystem. Som det tyska parlamentet Bundestags auktoriserade byrå för skydd av tyska minderåriga på internet, är ett av KJMs uppdrag att godkänna vilka leverantörer som säkerställer regelefterlevnad genom att granska koncept och system och säkra att de lever upp till de tekniska krav som ställs för att på ett säkert sätt verifiera ålder och utföra automatiska identitetskontroller för tjänster online. Tyskland har en av världens tuffaste policyer gällande krav på åldersverifiering.

Ackrediteringen bekräftar Checkin.com Groups erbjudande till nuvarande och framtida kunder, då den är en kvalitetsstämpel på bolagets förmåga att hjälpa dem uppnå regelefterlevnad på multipla marknader från både ett tekniskt och legalt perspektiv. Checkin.com Group erbjuder identitetskontroller och verifiering av ålder genom att kombinera “open banking”-teknologi med matchande av användardata från officiella register.

- Den här ackrediteringen från KJM är ett tydligt bevis på att vår mjukvara inte bara hjälper våra kunder att få fler registrerade användare, utan också hjälper dem med regelefterlevnad på multipla marknader. Att hålla regelefterlevnad på en eller två marknader är ofta hanterbart, men när det ska genomföras i större skala blir det snabbt väldigt komplext. Vi på Checkin.com erbjuder en global men lokalt anpassad checkin-mjukvara för sign-up och identifiering, direkt “out of the box” och med en integration. Vi är glada över att kunna hjälpa våra kunder få fler användare samtidigt som vi är en viktig del av deras regelefterlevnadsarbete, berättar Alexey Kuznetsov Chief Product Officer och medgrundare på Checkin.com Group.

För ytterligare information om KJM, besök kjm-online.de

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Jonas Köpniwsky, Head of Communications, Checkin.com Group, press@checkin.com

Om Checkin.com Group:
Den första raden kod för Checkin.coms mjukvara skrevs 2017. Företagets målsättning har varit tydlig sedan dess, att etablera en ny standard för checkins på internet. Bolagets SaaS-mjukvara kombinerar flertalet UX-system, datakällor och identitetslösningar för att omgående skapa den optimala checkinupplevelsen för varje användare. Checkin.com Group har sitt huvudkontor i Stockholm, men arbetar och rekryterar globalt för att ha tillgång till de bästa talangerna i världen.

Checkin.com Groups aktie är sedan 2021 listad på Nasdaq First North Growth Market med kortnamn CHECK. Erik Penser Bank AB är Certified Adviser och nås på 08-463 83 00 eller via email: certifiedadviser@penser.se. Mer information om bolaget finns på: https://group.checkin.com/investors/