chello broadband har 600 000 kunder

chello broadband har 600 000 kunder Under den senaste 12-månadersperioden har antalet chellokunder i Europa ökat med 30 procent. Därmed befäster företaget positionen som Europas ledande leverantör av bredbandsinternet via kabelnät. - Jag är stolt över att chello behåller sin position som Europas ledande bredbandsinternetleverantör. Det visar att vi erbjuder god service och att vi alltid sätter kunden i centrum, säger John F Riordan, VD för UPC. I Stockholmsregionen har chello idag mer än 50 000 kunder. Det gör chello till den ledande bredbandsinternetleverantören även i Sverige. - Internet blir allt mer en naturlig del av vardagslivet och allt fler väljer chello för att få en fast och snabb uppkoppling till ett fast pris. Användarvänligheten är den främsta förklaringen till chellos framgångar i Europa och i Sverige, säger Jon Dissen, VD för chello i Skandinavien. Om chello broadband chello broadband är den ledande leverantören av access via bredbandsinternet i Europa. chello är verksam i åtta europeiska länder; Sverige, Norge, Belgien, Frankrike, Nederländerna, Polen, Ungern och Österrike. chello har över 600 000 abonnenter i Europa. chello broadband erbjuder dygnet-runt-uppkoppling via kabel med fast månadsavgift. chello broadband tillhandahåller en lokalt anpassad och användarvänlig portal med bredbandsanpassat innehåll. chello broadband är ett dotterbolag till United Pan-Europe Communications N.V., och en del av UPC Media Division. Se även chello.se eller chello.com. Om UPC Över 265 000 hushåll eller ca 700 000 personer är idag anslutna till UPC's bredbandsnät. Det gör UPC till en ledande leverantör av bredbandstjänster som höghastighetsinternet, kabel-TV och på sikt telefoni. UPC Sverige AB ingår sedan augusti 1999 i UPC (United Pan- Europe Communications). Med verksamhet i 15 länder och med en marknadstäckning på 10,8 miljoner hushåll är UPC ett av de största bredbandsföretagen i Europa. Företaget satsar på att utveckla nya attraktiva tjänster inom såväl TV, Internet, datakommunikation och telefoni. Se även upc.se För ytterligare information vänligen kontakta: Ulf Johansson Harald Löback Säther marketing VD UPC Sverige AB director Scandinavia chello tel: +46 8 578 250 00 broadband tel: +47 22 93 77 00 e-post: ulf.johansson@upc.se mobil: +47 970 63 854 e-post: harald@chello.no ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/09/20020809BIT00350/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/09/20020809BIT00350/wkr0002.pdf