chello broadband passerar drömgränsen på 150 000 abonnenter

Report this content

chello broadband passerar drömgränsen på 150 000 abonnenter - 598 % tillväxt de senaste 12 månaderna Största antalet privatabonnemang för bredbandsinternet i Europa London den 17 mars 2000 -- chello broadband nv (chello), som är ett världens ledande bredbandsföretag, representerade i Europa, Latinamerika och Australien och utsedd till Europas bästa Internetleverantör för privatkunder, meddelade i dag att antalet abonnenter för perioden till och med 3 mars 2000 vuxit till 153 580, vilket är en ökning med hela 598 % under de senaste 12 månaderna. Roger Lynch, president och CEO på chello broadband nv: "För ett år sedan hade vi 22 000 abonnenter. I dag är vi verksamma på två kontinenter och har 153 580 abonnenter. Vår tillväxt på nästan 600 % visar att vår teknik och det innehåll vi erbjuder är det bredbandspaket som Internetvärlden har väntat på. Vi är övertygade om att vi kommer att uppnå samma framgångsrika resultat när vi etablerar oss på den latinamerikanska marknaden". För en fast månadskostnad ger chello broadband sina kunder bredbandsinternet via det egna IP-nätet AORTA@. Vi kan erbjuda ljud med CD-kvalitet, bilder med extra skärpa och ett antal globala, nationella och lokala samarbetspartners - allt på det lokala språket. I Australien erbjuds våra tjänster via satellit i samarbete med Austar och som ger Australien ett första smakprov på bredbandsinternet. Mitch Clark, managing director, sales and affiliate operations på chello broadband nv: "Antalet abonnenter visar att chello har fångat uppmärksamheten hos Europas Internet- och bredbandsanvändare. Det är inte bara så att våra kunder öppnar abonnemang hos chello i ett stort antal, de stannar också kvar hos oss. Nyligen gjorda undersökningar visar chellos kunder är trogna och lojala - när de väl hade fått chansen att delta i bredbandsupplevelsen." Om chello broadband n.v. chello broadband är en av världens ledande leverantör av Internettjänster via bredband och är verksamma i Europa, Latinamerika och Australien. I december mottog man pris för "Best European Consumer ISP". chello är kommersiellt etablerad i sju länder med huvudkontor i Amsterdam och lokalkontor i Amsterdam, Paris, Wien, Hamburg, Bryssel, Oslo, Stockholm, Washington DC, Sidney och São Paolo. chello är en verksam enhet inom United Pan-Europe Communications (UPC) [AEX:UPC, Nasdaq:UPCOY]. chello erbjuder sina tjänster till kabeloperatörer och andra bredbandsbaserade nätverk, samt tillhandahåller nästa generations dygnet-runt-uppkoppling till Internet och bredbandsinnehåll till konsumenter och företag. chellos verksamhet i Australien bedrivs tillsammans med United Globalcom (UGC) och AUSTAR United Communications@. Distributionen sker via satellit i Australien och kommer att ske via kabel på Nya Zeeland. Den 3 mars januari 2000 hade chello 153 580 abonnenter. chello leverarar mulitmedia innehåll genom lokala portaltjänster och det egna IP-nätet AORTA. Genom oöverträffad kommunikationsservice kan chello erbjuda bredbands-internet till lägsta möjliga kostnad. chello nominerades nyligen till "Best European Consumer ISP" på ISP Forum i Amsterdam 1999. chello är huvudsponsor åt F1-stallet Arrows. chello är ett registrerat varumärke som tillhör chello broadband n.v. För ytterligare information: Jon Dissen Harald Löback Saether country director scandinavia marketing communications chello broadband ab manager scandinavia tel: Tel: +47 22 93 77 00 chello broadband ab e-post: jon@chello.no Tel: +47 22 93 77 02 e-post :harald@chello.no Ross Sampson svp communications chello broadband n.v. tel: +31 20 778 8288 email: ross@chello.com chello.com upccorp.com chello.at chello.be chello.com.au chello.de chello.fr chello.nl chello.no chello.se chello - ger världen bredbandsinternet ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/20/20000320BIT00380/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/20/20000320BIT00380/bit0002.pdf