Dregen ger fullt ös i chello-linan

Dregen ger fullt ös i chello-linan Stockholmsområdets största bredbandsinternetoperatör, chello, bjuder i kväll på en livekonsert av det mer udda slaget. Rockbandet Backyard Babies släpper ett nytt album och deras releaseparty direktsänds över webben från frontfiguren Dregens chello-anslutna lägenhet i Stockholm. Det har blivit allt vanligare att artister låter omvärlden ta del av smakprov från kommande skivor över Internet. Backyard Babies väljer att ta ett steg ytterligare, och då inte bara med en livespelning med de nya låtarna. Fans och andra får via webben vara med på bandets releaseparty mellan nio och elva på torsdagskvällen. Ulrika Eriksson, känd från MTV och Silikon, är programledare under kvällen. - Med ett antal webbkameror uppsatta i Dregens lägenhet ser vi till att ingen behöver missa något. Musiken, kändisminglet och de oväntade upptågen kan upplevas live på chellos portal, förklarar Bård Braende, Content Manager hos chello broadband i Skandinavien - Vårt deltagande i Backyard Babies releaseparty är ett spännande exempel på nya användningsområden för bredband. Det handlar både om en sammansmältning mellan TV och Internet och om möjligheter för fler att ta del av händelser som annars varit förunnade ett fåtal, tillägger Bård Braende. Arrangemanget genomförs som en del i chellos stora underhållningssatsning Non Stop Entertainment. På underhållningssidan har chello tidigare bland annat varit först med test av riktigt video-on- demand (VOD), genomfört en större nätfestival tillsammans med skivbolag och radiostationer samt sänt Big Brother i realtid. Om chello broadband chello broadband nv är en av världens ledande leverantörer av Internettjänster via bredband med etablerad verksamhet i tio länder på tre kontinenter. chello broadband är ett dotterbolag till United Pan- Europe Communications (UPC) [AEX:UPC,Nasdaq:UPCOY]. Bolaget erbjuder sina tjänster till kabeloperatörer andra bredbandbaserade nätverk, samt tillhandahåller nästa generations dygnet-runt-uppkoppling till Internet och bredbandsinnehåll till konsumenter och företag. Besök även chello.se eller chello.com För ytterligare information vänligen kontakta: Harald Löbak Saether marketing director, Scandinavia chello broadband ab tel: +47 22 93 77 02 mobil: +47 970 63 854 e-post: harald@chello.no ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/11/20010511BIT00040/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/11/20010511BIT00040/bit0001.pdf