• Chello/

Nu 500 000 bredbandskunder hos chello - Fler än 40 000 anslutna i Stockholmsområdet UPC och chello broadband har nu över en halv miljon kunder. Under det senaste halvåret har fler än 6 000 kunder i veckan valt att ansluta sig. Milstolpen stärker chellos position som Europas ledande Internettjänst via bredband. chello är samtidigt Stockholmsområdets ledande bredbandsleverantör med över 40 000 abonnenter. chello lanserades i mars 1999 och erbjuder fast uppkoppling till Internet till ett fast pris. Det innebär snabb och enkel access till information och underhållning. Bland chellos framgångar märks: - chello broadband nv har över 500 000 bredbandskunder i oktober 2001 - fördubbling av antalet kunder under det senaste tolv månaderna - chello broadband ab har över 40 000 bredbandskunder i Stockholmsområdet - chello broadband nv visar en fortsatt stark kundtillväxt med över 6 000 nya bredbandskunder varje vecka under de sex senaste månaderna "Det erbjudande som vi introducerade chello med har varit väldigt framgångsrikt", säger Jon Dissen, regional director Scandinavia chello broadband ab. "Med snabb access till Internet till ett fast pris tillsammans med ett varierat utbud av innehåll och tjänster på portalen har vi nått positionen som den ledande bredbandsinternetleverantören i Stockholmsområdet. Under den närmaste tiden utökar vi vårt erbjudande inom framför allt spel, musik och annan underhållning", fortsätter Jon Dissen. "chello flyttar Internet från kontoret till vardagsrummet. Våra kunder slår allt oftare på chello för att få tillgång till underhållning. Det kan handla om att ladda ned musik, titta på videos eller lyssna på musik online", säger Mitch Clark, managing director chello broadband. "Tack vare att chello ger ständig och enkel tillgång till Internet så använder människor Internet till vardagliga sysslor, som att planera resor, undersöka lokala restauranger, kolla trafiken och läsa nyheter. chello förändrar över 500 000 människors användning av Internet." Om chello broadband chello broadband nv är den ledande leverantören av access via bredbandsinternet i Europa. chello är verksam i tio länder; Sverige, Norge, Belgien, Frankrike, Nederländerna, Polen, Ungern, Österrike, Australien och Chile. chello har över 500 000 abonnenter. chello broadband erbjuder dygnet-runt-uppkoppling via kabel med fast månadsavgift. chello broadband tillhandahåller en lokalt anpassad och användarvänlig portal med bredbandanpassat innehåll. chello broadband är ett dotterbolag till United Pan-Europe Communications N.V., och en del av UPC Media Division. Se även chello.se eller chello.com. För ytterligare information vänligen kontakta: Jon Dissen Harald Löback Säther regional director marketing director Scandinavia chello Scandinavia chello broadband tel: +47 22 broadband tel: +47 22 93 93 77 01 mobil: +47 77 00 mobil: +47 970 63 900 37 900 e-post: 854 e-post: jon@chello.no harald@chello.no Anmärkning: Jupiter Media Metrix konsumentundersökning för juli 2001, då 2312 Internetanvändare med uppringda accesser och bredbandanvändare undersöktes visar hur Internetanvändningen förändras med övergången från uppringd till bredbandsaccess. 71 procent av bredbandsanvändarna jämfört, med 58 procent av dem som har en uppringd access samlar information om lokala evenemang, restauranger, kartor och teater på Internet. 62 procent av bredbandsanvändarna, jämfört med 48 procent av dem med uppringda Internetaccesser, använder Internet för att få tillgång till dagliga nyheter. Motsvarande siffror för researrangemang är 53 procent jämfört med 42 procent. Jupiter har också undersökt hur kunderna använder underhållning. 48 procent av bredbandsanvändarna jämfört med 28 procent av dem med uppringd access lyssnar på musik online. Dubbelt så många bredbandsanvändare som uppringda accessanvändare laddade ned musik eller tittade på videos online. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/30/20011030BIT01000/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/30/20011030BIT01000/bit0001.pdf