Analys om Scandinavian ChemoTech AB publicerad av Erik Penser Bank

Erik Penser Bank initierar en analysbevakning av Scandinavian ChemoTech, med bedömningen att aktien har en hög risk, men med en stor potentiell uppsida.

I enlighet med nyhetsbrevet som gick ut den 5 januari 2021 har Erik Penser Bank nu påbörjat genomförandet av ett antal uppdragsanalyser varav den första har publicerats och finns tillgänglig på ChemoTechs hemsida: https://www.chemotech.se/investor-relations/financial-analysis/

I analysen, som publicerades på morgonen den 10 maj, avslutar Erik Penser Bank med att uttrycka vilka möjligheter som finns i ChemoTech.

”Det gläder mig att analysen har fångat upp den potential som finns bolaget och den ger oss samtidigt extra energi att nå hela vägen fram.”  – säger Mohan Frick, VD Scandinavian ChemoTech

För mer information vänligen kontakta: Mohan Frick, CEO

Mail: info@chemotech.se

Certified Adviser: Erik Penser Bank, Tel: +46 8 463 80 00E-mail: certifiedadviser@penser.se

ChemoTech är ett svenskt medicinteknikföretag med säte i Lund som utvecklat en patenterad teknologiplattform för att ge cancerpatienter tillgång till ett nytt behandlingsalternativ, Tumörspecifik Elektroporation™ (TSE), som kan användas för behandling av både människor och djur. Det finns ett stort antal cancerpatienter vars tumörer av olika skäl inte kan behandlas med konventionella metoder men där TSE kan vara en lösning. Därför utvärderar bolaget kontinuerligt nya möjligheter och applikationsområden för teknologin. ChemoTechs aktier (CMOTEC B) är noterade på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm och Erik Penser Bank är bolagets Certified Adviser. Läs mer på: www.chemotech.se.