Animal Care ser en signifikant ökning av återköp, vilket stärker förtroendet för systemets effektivitet och hälsoekonomiska modell

Scandinavian ChemoTechs Animal Care-verksamhet är glada över att kunna meddela en betydande ökning av införandet samt användandet av sitt vetIQure™ TSE-system. Denna trend understryker systemets effektivitet och dess kritiska värde för vardagliga onkologiska metoder. Vissa kliniker utför nu mer än fem TSE-behandlingar per dag, vilket potentiellt överstiger 200 behandlingar årligen. Detta är en betydande ökning från vår tidigare uppskattning på cirka 100 behandlingar per år.

Under de senaste kvartalen har Bolaget observerat en markant ökning av återkommande köp, vilket återspeglar det växande förtroendet och tillfredsställelsen bland veterinärer när det gäller effektiviteten av dess produkter. Denna ökning i kundanvändning belyser den avgörande roll som TSE-systemet spelar för att hantera och behandla olika typer av cancer hos både hästar och små husdjur.

"Vårt Vetiqure team är stolta över att se att våra produkter används i allt större utsträckning av veterinärer över hela världen. Ökningen av återkommande köp bekräftar det förtroende som våra kunder har för vetenskapen och hälsoekonomiska fördelarna med våra produkter, vilket visar deras effektivitet i verklig veterinärpraxis ” – säger Mohan Frick, CEO för Scandinavian ChemoTech och Vetiqure AB.

Som stöd för denna uppgång i produktanvändning har Vetiqure AB tagit emot flera beställningar på totalt nära 200 000€ från ledande veterinärgrupper i USA och Europa under de senaste sex månaderna. Beställningarna kommer från både befintliga och nya kunder och inkluderar både enheter samt behandlings-kit.

Vetiqure AB:s banbrytande lösningar har sömlöst integrerats i de dagliga rutinerna för veterinärer, och erbjuder tillförlitliga verktyg för att hantera de komplexa utmaningarna med onkologisk vård hos djur. Det minimalt invasiva TSE-systemet, baserat på avancerad vetenskap och stark hälsoekonomisk statistik, ger veterinärer möjlighet att ge optimal vård samtidigt som det säkerställer kostnadseffektivitet för djurägare.

"Vi är stolta över att stödja veterinärer i deras uppdrag att förbättra livet för djur som drabbats av cancer. Under mina senaste besök i USA och Västeuropa observerade jag en betydande ökning av antagandet av våra lösningar. Denna tillväxt återspeglar inte bara på effektiviteten av vår TSE-terapi men också det förtroende och förtroende som veterinärsamhället ger oss som Bolag och vetIQure’s TSE-system", tillade Mohan Frick.

Eftersom Vetiqure AB fortsätter att uppleva en växande efterfrågan på sina onkologilösningar, är Bolaget fortsatt dedikerat till att främja innovation inom veterinärvård och förbättra livskvaliteten för djur som kämpar mot cancer.

Mohan Frick, CEO

Mail: ir@chemotech.se

Certified Adviser: Redeye AB

Denna information är sådan som ChemoTech är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-06-09 12:45 CET.

ChemoTech är ett svenskt medicinteknikföretag med säte i Lund som utvecklat en patenterad teknologiplattform för att ge cancerpatienter tillgång till ett nytt behandlingsalternativ, Tumörspecifik Elektroporation™ (TSE), som kan användas för behandling av både människor och djur. Det finns ett stort antal cancerpatienter vars tumörer av olika skäl inte kan behandlas med konventionella metoder men där TSE kan vara en lösning. Därför utvärderar bolaget kontinuerligt nya möjligheter och applikationsområden för teknologin. ChemoTechs aktier (CMOTEC B) är noterade på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm och Redeye AB är bolagets Certified Adviser. Läs mer på: www.chemotech.se.