Förslag till principer för utseende av valberedning i Scandinavian ChemoTech AB (publ)

Aktieägarna i Scandinavian ChemoTech AB (publ) (”Bolaget”) är sedan tidigare kallade till extra bolagsstämma onsdag den 31 maj 2017 kl. 15.00 på Ideon Gateway, Scheelevägen 27, Lund med följande dagordning.

1. Stämmans öppnande

2. Val av ordförande vid stämman

3. Upprättande och godkännande av röstlängd

4. Godkännande av dagordning

5. Val av en eller två justeringspersoner

6. Prövning av om stämman blivit behörigen sammankallad

7. Beslut om omläggning av Bolagets räkenskapsår och därmed sammanhängande ändring av bolagsordningen

8. Beslut om justering av arvode till styrelseledamöterna med anledning av det förlängda räkenskapsåret

9. Stämmans avslutande

Styrelsen har beslutat att, i tillägg till ovan, föreslå att aktieägarna på stämman godkänner följande principer för utseende av valberedning inför nästa ordinarie bolagsstämma.

Valberedningen skall utses senast sex månader före den ordinarie bolagsstämman och bestå av representanter för de tre största ägarna per den 31 augusti. Skulle någon avstå från att deltaga går rätten att deltaga till nästa ägare i storleksordning. Skulle någon ägare blivit större än den minsta representanten intill en tidpunkt två månader före stämman kan denna påkalla att ta plats i valberedningen och den minsta utgå. Styrelsens ordförande kan adjungeras till valberedningen.

Lund i maj 2017

Mohan Frick, VD, Tele: +46 (0)10-218 93 00, E-mail: info@chemotech.se
Cajsa Wramdemark, CFO, Tele: +46 (0)10-218 93 00, E-mail: cmw@chemotech.se

ChemoTech är ett ungt, dynamiskt life science-företag som vilar på stor medicinsk expertis och tekniskt kunnande. Vår senaste lansering av IQWaveTM är en innovation inom elektrokemoterapi, som skonsamt ger en ytterst effektiv behandling av många olika typer av tumörer. Med huvudkontor i IDEON Science Park i Lund befinner vi oss mitt i det stimulerande vetenskapliga mötet mellan Skåne University Hospital och Medicon Village. ChemoTechs aktier (CMOTEC B) är noterade på NASDAQ First North i Stockholm och Västra Hamnen Corporate Finance AB är bolagets Certified Adviser.

Taggar: