Scandinavian ChemoTech AB (publ) delårsrapport juli-mars 2016/2017

Scandinavian ChemoTech AB (publ) delårsrapport för perioden juli-mars 2016/2017, finns nu tillgänglig på bolagets hemsida samt bifogad i detta pressmeddelande.

Väsentliga händelser januari-mars 2017

- Scandinavian ChemoTech AB (publ) har signerat ett ”Letter of Intent” med Asian Hospital and Medical Center för etablering av ett ”Center of Excellence” i Manila, Filippinerna.

- Scandinavian ChemoTech AB (publ) har skrivit sin andra viljeförklaring ”Letter of Intent” i Filippinerna. Enligt avtalet ska MMC genomföra och utvärdera behandlingar med hjälp av IQWave™.

- Scandinavian ChemoTech AB (publ) har fakturerat det indiska dotterbolaget för 20 behandlingar till ett pris om 200 EUR per behandling, vilket är något lägre än normalt marknadspris. Det lägre priset utgör en del i den marknadsetablering som ChemoTech för närvarande genomför i Indien.

- 15 utvärderingsbehandlingar på totalt tio patienter genomförda med Bolagets produkt IQWave™ vid Asian Hospital and Medical Center i Manila.

- Två utvärderingsbehandlingar genomförda med Bolagets produkt IQWave™ vid Makati Medical Center i Manila.

- Bolagets distributör i Filippinerna, SPA Inc, fick den 29 mars, ett så kallat ”COE” (Certificate of Exemption) från filippinska FDA. Detta certifikat ger distributören rätt att sälja IQWave™ till sjukhus i Filippinerna.

Perioden januari-mars 2017

- Omsättningen i det svenska bolaget var 38 (14) KSEK.

- Rörelseresultatet var -2 431 (-245) KSEK.

- Resultat före skatt var -2 441 (-256) KSEK.

- Resultat per aktie var -1,67 (-0,26) SEK.

- Soliditeten var 90 (62) %.

Perioden juli 2016-mars 2017

- Omsättningen i det svenska bolaget var 38 (14) KSEK.

- Rörelseresultatet var -5 480 (-707) KSEK.

- Resultat före skatt var -5 222 (-728) KSEK.

- Resultat per aktie var -3,78 (-0,73) SEK.

- Soliditeten var 90 (62) %.

Se bifogad pdf-fil för att läsa rapporten i sin helhet.

Mohan Frick, VD

Tele: +46 (0)10-218 93 03, E-mail: info@chemotech.se

Denna information är sådan information som Scandinavian ChemoTech AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknad. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande måndag den 15 maj 2017 kl. 08.30 (CET).

ChemoTech är ett ungt, dynamiskt life science-företag som vilar på stor medicinsk expertis och tekniskt kunnande. Vår senaste lansering av IQWave™ är en innovation inom elektrokemoterapi, som skonsamt ger en ytterst effektiv behandling av många olika typer av tumörer. Med huvudkontor i IDEON Science Park i Lund befinner vi oss mitt i det stimulerande vetenskapliga mötet mellan Skåne University Hospital och Medicon Village. ChemoTechs aktier (CMOTEC B) är noterade på NASDAQ First North i Stockholm och Västra Hamnen Corporate Finance AB är bolagets Certified Adviser.

Taggar: