Scandinavian ChemoTech AB (publ) etablerar internationellt marknadsbolag i Singapore

Scandinavian ChemoTech AB (publ) etablerar ett internationellt sälj- och marknadsbolag i Singapore, under namnet ”ChemoTech International PTE Ltd”. ChemoTechs VD Mohan Frick kommer ansvara för verksamheten i Singapore, vilket, tillsammans med det nya dotterbolaget, stärker verksamheten i Sydostasien.

Under namnet ”ChemoTech International PTE Ltd" etablerar ChemoTech ett internationellt sälj- och marknadsbolag i Singapore, för att öka närvaron i Filippinerna, Indien och Sydostasien. ChemoTechs nuvarande indiska dotterbolag och framtida sälj- och marknadsbolag kommer att underordnas det nybildade ChemoTech International PTE Ltd.

Bolagsbildningen innebär också att ChemoTechs VD, Mohan Frick, har ambitionen att öka effektiviteten på försäljningen i regionen och fokusera på att få igång kommersialiseringen på dessa marknader.

- Jag ser stora möjligheter för oss att bygga upp en ökad närvaro och tillgänglighet till kunderna i hela regionen, säger Mohan.

Etableringen av ett internationellt bolag i Singapore innebär ingen förändring av ChemoTechs huvudkontor, som även fortsättningsvis kommer ligga i Sverige. ChemoTech International PTE Ltd ägs till 100% av det svenska moderbolaget.

Tele: +46 (0)10-218 93 03, E-mail: info@chemotech.se

Denna information är sådan information som Scandinavian ChemoTech AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappers- marknad. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande torsdag den 18 maj 2017 kl. 14.45 (CET).

ChemoTech är ett ungt, dynamiskt life science-företag som vilar på stor medicinsk expertis och tekniskt kunnande. Vår senaste lansering av IQWaveTM är en innovation inom elektrokemoterapi, som skonsamt ger en ytterst effektiv behandling av många olika typer av tumörer. Med huvudkontor i IDEON Science Park i Lund befinner vi oss mitt i det stimulerande vetenskapliga mötet mellan Skåne University Hospital och Medicon Village. ChemoTechs aktier (CMOTEC B) är noterade på NASDAQ First North i Stockholm och Västra Hamnen Corporate Finance AB är bolagets Certified Adviser.

Taggar: