Scandinavian ChemoTech AB:s styrelse och ledning nyttjar teckningsoptioner av serie TO3

Styrelse och ledning i Scandinavian ChemoTech AB (”Scandinavian ChemoTech” eller ”Bolaget”) nyttjar teckningsoptioner av serie TO3. Antalet teckningsoptioner av serie TO3 som nyttjas av styrelsen och ledningen uppgår till 280 954 TO3, fördelat på 200 000 teckningsoptioner av serie TO3A och 80 954 teckningsoptioner av serie TO3B. Detta motsvarar cirka 11,8 procent av utestående teckningsoptioner av serie TO3, motsvarande en teckning av 280 954 aktier till ett värde om cirka 1,35 MSEK.

"Scandinavian ChemoTech har aldrig befunnit sig i ett mer intressant läge. Mot bakgrund av de kliniska framgångar som gjorts under senare tid, den potential jag ser att använda TSE på såväl ytliga som djupt sittande tumörer på människor samt de lyckade behandlingsresultat vi sett inom djurmedicin, är min övertygelse att bolaget står inför stora kommersiella framgångar i närtid. Därför väljer jag och min familj att nyttja samtliga av våra teckningsoptioner av serie TO3A”, säger Mohan Frick, vd Scandinavian ChemoTech AB.

Sammanfattade villkor för teckningsoptionerna av serie TO3A och TO3B:

Nyttjandeperiod: 11 april 2023 – 24 april 2023.

Teckningskurs: 4,79 SEK per aktie.

Emissionsvolym: 2 384 449 teckningsoptioner fördelat på 328 333 teckningsoptioner av serie TO3A och 2 056 116 teckningsoptioner av serie TO3B. Vid fullt nyttjande emitteras
328 333 A-aktier och 2 056 116 B-aktier vilket tillför Bolaget cirka 11,4 MSEK, före emissionskostnader.

Sista dag för handel med teckningsoptioner av serie TO3B: 20 april 2023.

Rådgivare

Mangold Fondkommission AB är finansiell rådgivare och Moll Wendén Advokatbyrå är legal rådgivare till Bolaget i samband med nyttjandet av teckningsoptionerna av serie TO3A och TO3B.

Mail: ir@chemotech.se

Certified Adviser: Redeye AB, Tele: +46 (0)8 - 121 576 90

Mail: certifiedadviser@redeye.se

Scandinavian ChemoTech AB

ChemoTech är ett svenskt medicinteknikföretag med säte i Lund som utvecklat en patenterad teknologiplattform för att ge cancerpatienter tillgång till ett nytt behandlingsalternativ, Tumörspecifik Elektroporation™ (TSE), som kan användas för behandling av både människor och djur. Det finns ett stort antal cancerpatienter vars tumörer av olika skäl inte kan behandlas med konventionella metoder men där TSE kan vara en lösning. Därför utvärderar bolaget kontinuerligt nya möjligheter och applikationsområden för teknologin.

ChemoTechs aktier (CMOTEC B) är noterade på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm och Redeye AB är bolagets Certified Adviser. Läs mer på: www.chemotech.se.