Scandinavian ChemoTech byter Certified Adviser (CA) till Erik Penser Bank AB

Scandinavian ChemoTech AB (publ) meddelar härmed att bolaget har ingått avtal med Erik Penser Bank AB avseende tjänsten som Certified Adviser. Erik Penser Bank AB tillträder som Certified Adviser (CA) den 1 August 2020. Fram till dess kommer Västra Hamnen Corporate Finance AB att fortsatt agera Certified Adviser åt bolaget.

Mohan Frick, CEO
Mail: info@chemotech.se

Certified Adviser: Västra Hamnen Corporate Finance AB, Tel: +46 40 200 250, E-mail: ca@vhcorp.se

ChemoTech är ett svenskt medicinteknikföretag med säte i Lund som utvecklat en patenterad teknologiplattform för att ge cancerpatienter tillgång till ett nytt behandlingsalternativ, tumörspecifik elektroporation, som kan användas för behandling av både människor och djur. Det finns ett stort antal cancerpatienter vars tumörer av olika skäl inte kan behandlas med konventionella metoder men där tumörspecifik elektroporation kan vara en lösning. Därför utvärderar bolaget kontinuerligt nya möjligheter och applikationsområden för teknologin. ChemoTechs aktier (CMOTEC B) är noterade på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm och Västra Hamnen Corporate Finance AB är bolagets Certified Adviser. Läs mer på: www.chemotech.se.