Scandinavian ChemoTech får positivt utfall i FloridaWilds utvärdering av vetIQure™

ChemoTechs Animal Care-division Vetiqure AB har meddelats att den utvärdering som FloridaWild Veterinary Hospital (”FloridaWild”) i Deland Florida gjort av Bolagets vetIQure™ TSE-enhet avslutats med positivt utfall.

I enlighet med tidigare kommunicerad tidplan har FloridaWild, efter lyckade behandlingar med vetIQure™ TSE-enhet, avslutat sin utvärdering med positivt utfall. Det innebär att FloridaWild kommer lägga in en förfrågan om inköp av vetIQure™ till veterinärsjukhusets inköpsenhet. Beslut om inköp förväntas ske under det fjärde kvartalet 2022.

”Det är mycket glädjande att få denna bekräftelse från FloridaWild och visar återigen på hur väl vår teknik fungerar och uppskattas av marknaden. Vi ser betydande potential på Animal Care marknaden i USA och förväntar oss att det positiva samarbetet med FloridaWild kommer skapa många nya affärsmöjligheter framåt.” Säger Mohan Frick, VD Scandinavian ChemoTech AB

För mer information vänligen kontakta: Mohan Frick, VD

Tel: +46 (0)10-218 93 00
E-mail: ir@chemotech.se

Certified Adviser: Erik Penser Bank, Tel: +46 8 463 80 00E-mail: certifiedadviser@penser.se

ChemoTech är ett svenskt medicinteknikföretag med säte i Lund som utvecklat en patenterad teknologiplattform för att ge cancerpatienter tillgång till ett nytt behandlingsalternativ, Tumörspecifik Elektroporation™ (TSE), som kan användas för behandling av både människor och djur. Det finns ett stort antal cancerpatienter vars tumörer av olika skäl inte kan behandlas med konventionella metoder men där TSE kan vara en lösning. Därför utvärderar bolaget kontinuerligt nya möjligheter och applikationsområden för teknologin. ChemoTechs aktier (CMOTEC B) är noterade på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm och Erik Penser Bank är bolagets Certified Adviser. Läs mer på: www.chemotech.se.