Scandinavian ChemoTech flyttar fram tidigare kommunicerade mål om 15 kommersiella installationer i Indien till Q1-2024

ChemoTech räknar med att teckna tre nya kommersiella kontrakt under Q4-2023, utöver de tre som redan kommunicerats, och flyttar därmed fram det tidigare uttalade målet på 15 kommersiella kontrakt i Indien under Q4-2023 till Q1-2024.

Anledningen till att flytta fram målet om 15 kommersiella installationer i Indien till Q1-2024 är kopplat till förseningar i förhandlingarna till följd av den senaste cyklonen "Michaung" i Chennai-området.

"Diskussioner och kontraktssigneringar tar något längre tid på grund av denna externa händelse, men påverkar inte på något sätt hur de fortskrider. Vi har inte förlorat ett enda konto i våra diskussioner hittills och räknar med att få dem färdiga under första kvartalet nästa år", säger Mohan Frick, CEO för Scandinavian ChemoTech.

ChemoTech fortsätter att göra starka framsteg i diskussionerna med indiska sjukhus och företagets kommersiella och kliniska team har presenterat vid tre styrelsemöten gällande tumörbehandling med ett 30-tal onkologiexperter under de senaste två månaderna. ChemoTech har också inlett diskussioner med ledande cancerinstitut i Indien som har resulterat i ytterligare utvärderingar av TSE-tekniken med det uttryckliga målet att göra den till en del av det rutinmässiga behandlingsprotokollet.

Tel: +46 (0)10-218 93 00

E-mail: ir@chemotech.se

Denna information är sådan som ChemoTech är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2023-12-11 14:30 CET.

ChemoTech är ett svenskt medicinteknikföretag med säte i Lund som utvecklat en patenterad teknologiplattform för att ge cancerpatienter tillgång till ett nytt behandlingsalternativ, Tumörspecifik Elektroporation™ (TSE), som kan användas för behandling av både människor och djur. Det finns ett stort antal cancerpatienter vars tumörer av olika skäl inte kan behandlas med konventionella metoder men där TSE kan vara en lösning. Därför utvärderar bolaget kontinuerligt nya möjligheter och applikationsområden för teknologin. ChemoTechs aktier (CMOTEC B) är noterade på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm och Redeye AB är bolagets Certified Adviser. Läs mer på: www.chemotech.se.