Scandinavian ChemoTech har blivit inbjudna att delta i två prestigefyllda event

Scandinavian ChemoTech har blivit inbjudna att delta vid både Life Science Intelligence ”LSI” Emerging Medtech Summit i Kalifornien samt EU Gateway – Business Avenues i Singapore och Indonesien.

LSI Emerging Medtech Summit ett evenemang som samlar de bästa strategerna, investerarna och innovatörerna inom Med Tech-industrin. Toppmötet äger rum på Ritz – Carlton in Laguna Niguel California den 17 – 20 februari 2021 och är ett 3-dagars evenemang där ChemoTech och andra medicintekniska företag kommer att presentera sina innovationer för några av de största medicintekniska aktörerna och institutionella investerare. ChemoTech var även inbjudna till eventet 2020 men kunde dessvärre inte delta.

Bolaget har även valts ut till en EU ledd exportdelegation till Singapore och Indonesien, som till stor del är finansierad av EU. Delegationen sker i samband med en av Asiens största medicinteknikmässor 9 – 11 december 2020, som äger rum i Singapore. Efter Singapore fortsätter delegationen till en medicinteknikmässa i Jakarta, Indonesien, med möjligheten att fortsatt visa upp bolagets produkter till läkare, veterinärer och branschintresserade, samt att knyta kontakter med strategiska samarbetspartners.

”Vi känner oss ärade att bli utvalda för att presentera vårt företag och patenterade teknologi vid dessa prestigefyllda event. Vi ser fram emot att nå ut till en bredare publik med vår tumörspecifika elektroporation och knyta nya affärskontakter för såväl djur- och humanmedicin. Vi är självklart förberedda på att dessa event, pga. rådande pandemi, kan komma att ställas in eller flyttas längre fram i tiden. ” – säger Mohan Frick, CEO

För mer information vänligen kontakta:Mohan Frick, CEO
info@chemotech.se

Certified Adviser: Erik Penser Bank, Tel: +46 8 463 80 00E-mail: info@penser.se

ChemoTech är ett svenskt medicinteknikföretag med säte i Lund som utvecklat en patenterad teknologiplattform för att ge cancerpatienter tillgång till ett nytt behandlingsalternativ, tumörspecifik elektroporation, som kan användas för behandling av både människor och djur. Det finns ett stort antal cancerpatienter vars tumörer av olika skäl inte kan behandlas med konventionella metoder men där tumörspecifik elektroporation kan vara en lösning. Därför utvärderar bolaget kontinuerligt nya möjligheter och applikationsområden för teknologin. ChemoTechs aktier (CMOTEC B) är noterade på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm och Erik Penser Bank är bolagets Certified Adviser. Läs mer på: www.chemotech.se.