Scandinavian ChemoTech når en ny milstolpe genom att introducera IQwave™ och D-EECT på statliga sjukhus i Filippinerna

I veckan nådde ChemoTech en viktig milstolpe genom att introducera IQwave™ och utbilda läkare på tre statliga sjukhus på Filippinerna

ChemoTechs CEO och vår nya distributör på Filippinerna, Basemed, har under den gånga veckan genomfört introduktioner och utbildningar av läkare på tre av de mest betydelsefulla statliga sjukhusen i Manila och Davao. Den första utbildningen genomfördes tisdagen den 28 januari på Jose Reyes Memorial och under onsdagen genomfördes den andra på Philippine General Hospital (PGH). Utbildningsveckan avslutades på Southern Philippines Medical Center (SPMC) i Davao. Under dessa tre dagar deltog 60 läkare från kirurgisk, medicinsk och radiologisk onkologi i utbildningarna.

Fokus för samarbetet med samtliga tre sjukhus är att lyfta IQwave™ och D-EECT behandlingen in i den akademiska världen på Filippinerna och därmed få ytterligare kliniska data på D-EECT-behandlingen för olika indikationer.

Det är även ett viktigt steg i vår långsiktiga strategi att få D-EECT behandlingen inkluderad i den offentliga sjukförsäkringen.

"Att vi nu har slutfört träning och utbildning på dessa statliga sjukhusen i Filippinerna är ett mycket viktigt steg för att göra IQwave™ och vår D-EECT behandling tillgänglig i den framtida arsenalen i kampen mot cancer i detta land” - Mohan Frick, CEO

Mohan Frick, CEO
Mail: info@chemotech.se

Certified Adviser: Västra Hamnen Corporate Finance AB, Tel: +46 40 200 250, E-mail: ca@vhcorp.se

ChemoTech är ett svenskt medicinteknikföretag med säte i Lund som utvecklat en patenterad teknologiplattform för att ge cancerpatienter tillgång till ett nytt behandlingsalternativ, tumöranpassad elektroporation, som kan användas för behandling av både människor och djur. Det finns ett stort antal cancerpatienter vars tumörer av olika skäl inte kan behandlas med konventionella metoder men där tumöranpassad elektroporation kan vara en lösning. Därför utvärderar bolaget kontinuerligt nya möjligheter och applikationsområden för teknologin. ChemoTechs aktier (CMOTEC B) är noterade på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm och Västra Hamnen Corporate Finance AB är bolagets Certified Adviser. Läs mer på: www.chemotech.se.