Scandinavian ChemoTech presenterar på Småbolagsdagarna

Scandinavian ChemoTech kommer att hålla sin första presentation efter att Bolagets produkt IQwave™ och dess system TSE (Tumör Specifik Elektroporation) erhöll CE-märkning.

Onsdagen den 9 juni, kl 18.30-19.00 medverkar Bolaget på Aktiespararnas evenemang. Urban Widén, COO, kommer att presentera Bolaget och svara på era frågor.

Vi inbjuder dig som journalist, analytiker och aktieägare att ta del av presentationen live på webben, via www.aktiespararna.se/tv/live. Evenemanget är öppet för alla och kräver inget medlemskap hos Aktiespararna. Ingen anmälan behöver göras för att följa evenemanget digitalt.

Passa på att ställa dina frågor till presentatören, genom att skicka ett sms till 079-347 98 45 eller maila till event@aktiespararna.se. Dina frågor kommer att förmedlas av Aktiespararnas moderator i samband med frågestunden efter presentationen. Du kan skicka in dina frågor redan nu eller i samband med presentationen.

”ChemoTech kommer nu in i ny fas. Många idag, med gängse metoder, svårbehandlade cancerformer kommer vi nu kunna ge dessa patienter helt nya möjligheter. CE märkningen har verkligen ökat intresset för vårt system och vi ser mycket fram emot att nu kunna erbjuda vår lösning till många marknader” – säger Urban Widen, COO

För mer information vänligen kontakta: Mohan Frick, CEO

Mail: info@chemotech.se

Certified Adviser: Erik Penser Bank, Tel: +46 8 463 80 00E-mail: certifiedadviser@penser.se

ChemoTech är ett svenskt medicinteknikföretag med säte i Lund som utvecklat en patenterad teknologiplattform för att ge cancerpatienter tillgång till ett nytt behandlingsalternativ, Tumörspecifik Elektroporation™ (TSE), som kan användas för behandling av både människor och djur. Det finns ett stort antal cancerpatienter vars tumörer av olika skäl inte kan behandlas med konventionella metoder men där TSE kan vara en lösning. Därför utvärderar bolaget kontinuerligt nya möjligheter och applikationsområden för teknologin. ChemoTechs aktier (CMOTEC B) är noterade på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm och Erik Penser Bank är bolagets Certified Adviser. Läs mer på: www.chemotech.se.