Scandinavian ChemoTech tackar för samarbetet med sin IR-konsult som lämnar ledningen

Efter drygt ett års samarbete har Bolaget och IR-konsulten, Jonathan Furelid, ömsesidigt valt att avsluta samarbetet som en följd av att bolagets behov inom kommunikation förändrats. Jonathan lämnar därmed ledningsgruppen per den 31 december.

ChemoTech har påbörjat rekrytering av en marknads- och kommunikationschef för att utveckla arbetet med att öka kunskapen om Bolagets unika cancerteknolgi, TSE (Tumörspecifik Elektroporation) inom både Human- och Animal Care.

”Vi tackar Jonathan för hans insats och önskar honom fortsatt framgång i sitt arbete” säger Mohan Frick, CEO för Scandinavian ChemoTech.

Tel: +46 (0)10-218 93 00

E-mail: ir@chemotech.se

ChemoTech är ett svenskt medicinteknikföretag med säte i Lund som utvecklat en patenterad teknologiplattform för att ge cancerpatienter tillgång till ett nytt behandlingsalternativ, Tumörspecifik Elektroporation™ (TSE), som kan användas för behandling av både människor och djur. Det finns ett stort antal cancerpatienter vars tumörer av olika skäl inte kan behandlas med konventionella metoder men där TSE kan vara en lösning. Därför utvärderar bolaget kontinuerligt nya möjligheter och applikationsområden för teknologin. ChemoTechs aktier (CMOTEC B) är noterade på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm och Redeye AB är bolagets Certified Adviser. Läs mer på: www.chemotech.se.