Scandinavian ChemoTech tecknar ett nytt serviceavtal i Indien och får därmed en ny order på IQwave™ Treatment Kits

Scandinavian ChemoTech har idag ingått ett serviceavtal med Catalyst Biomedicals i Pune, Indien. Genom undertecknande av detta avtal får ChemoTech en beställning värd 3 600 euro.

Syftet med detta serviceavtal är att ge Catalyst Biomedicals en möjlighet att marknadsföra ChemoTechs IQwave™ och Tumörspecifik Elektroporation i Pune och omgivande städer. Beställningen avser behandlingskit som Catalyst Biomedicals ska använda för att öka marknadsnärvaron i regionen Pune.

Catalyst Biomedicals är en distributör med 5 års erfarenhet inom marknadsföring och distribution av medicintekniska produkter och farma. De representerar företag som, Smith & Nephew, Incisive Surgical, Cefaly & Nuvigen, VSY Ophthalmic Pvt Ltd, Dentsply Sirona Pvt Ltd, Wondrx, Cardinal Health bland andra och har även mer än 20 privata sjukhus och sjukhusgrupper på sin klientlista.

"Det känns bra att antalet partners för distribution ökar i Indien, vi hoppas att detta kommer att generera fler referenskliniker som kan hjälpa oss med att skapa mer klinisk data och intäkter", säger Mohan Frick CEO.

Mohan Frick, CEO
Mail: info@chemotech.se

ChemoTech är ett svenskt medicinteknikföretag med säte i Lund som utvecklat en patenterad teknologiplattform för att ge cancerpatienter tillgång till ett nytt behandlingsalternativ, tumöranpassad elektroporation, som kan användas för behandling av både människor och djur. Det finns ett stort antal cancerpatienter vars tumörer av olika skäl inte kan behandlas med konventionella metoder men där tumöranpassad elektroporation kan vara en lösning. Därför utvärderar bolaget kontinuerligt nya möjligheter och applikationsområden för teknologin. ChemoTechs aktier (CMOTEC B) är noterade på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm och Västra Hamnen Corporate Finance AB är bolagets Certified Adviser. Läs mer på: www.chemotech.se.