Scandinavian ChemoTechs Animal Care-division får order från FloridaWild Veterinary Hospital

Efter uppföljning av inköpsförfrågan som kommunicerades i augusti har FloridaWild accepterat köpet på den redan installerade vetIQure™-maskinen efter en framgångsrik utvärdering.

Det fortsatt gemensamma målet är att etablera FloridaWild som ett "Centre of Excellence" för att erhålla och utvärdera mer klinisk data för olika djurarter.

Vi har, tillsammans med FloridaWild, också pågående diskussioner med MVP – Mission Veterinary Partner – angående installation av vetIQure™-enheter på andra kliniker inom organisationen. MVP är en veterinärtjänstorganisation som grundades 2017 och en grupp med runt 350 veterinärkliniker och sjukhus över hela USA.

"Vi är glada att kunna meddela att vi idag fick en bekräftelse på att FloridaWild kommer att uppfylla sitt åtagande att köpa vetIQure™-enheten efter ett sex månaders kliniskt serviceavtal. Det känns mycket bra att ha FloridaWild som en samarbetspartner för att testa effektiviteten av TSE och nu fortsatt hjälpa till i tillväxtprocessen för att expandera vår teknologi över Nordamerika." - säger Danny Edward Nesrallah, chef för affärsutveckling Nordamerika för Vetiqure AB

"Vi har varit mycket imponerade av våra patientresultat under de senaste 6 månaderna och är glada över att permanent kunna ge våra patienter tillgång till denna terapi. Vi har också varit nöjda med det stöd vi fortsätter att få från Danny Nesrallah och hans team, eftersom de oklanderligt tillhandahåller all medicinsk eller teknisk support vi behöver. Vetiqure har varit en partner för att säkerställa etiskt patienturval och noggrann datainsamling, vilket befäster min tilltro till detta företag och deras engagemang för forskning och att förbättra cancervården. Vi är glada över att få deras stöd när vi tillhandahåller denna terapi och stolta över att spela en roll i att bidra till deras arbete." - säger Dr Pamela Schrager, Medical Director, FloridaWild Veterinary Hospital

För mer information vänligen kontakta: Mohan Frick, VD

+46 (0)10-218 93 00
ir@chemotech.se

Certified Adviser: Erik Penser Bank, Tel: +46 8 463 80 00E-mail: certifiedadviser@penser.se

ChemoTech är ett svenskt medicinteknikföretag med säte i Lund som utvecklat en patenterad teknologiplattform för att ge cancerpatienter tillgång till ett nytt behandlingsalternativ, Tumörspecifik Elektroporation™ (TSE), som kan användas för behandling av både människor och djur. Det finns ett stort antal cancerpatienter vars tumörer av olika skäl inte kan behandlas med konventionella metoder men där TSE kan vara en lösning. Därför utvärderar bolaget kontinuerligt nya möjligheter och applikationsområden för teknologin. ChemoTechs aktier (CMOTEC B) är noterade på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm och Erik Penser Bank är bolagets Certified Adviser. Läs mer på: www.chemotech.se.

Taggar: