Sista dag för handel med teckningsoptionerna av serie TO3B i Scandinavian ChemoTech AB är idag, den 20 april 2023

EJ FÖR OFFENTLIGGÖRANDE, PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION, HELT ELLER DELVIS, DIREKT ELLER INDIREKT, I ELLER TILL USA, AUSTRALIEN, HONGKONG, JAPAN, KANADA, NYA ZEELAND, SCHWEIZ, SYDAFRIKA, SYDKOREA, ELLER I NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR DISTRIBUTION AV DETTA PRESSMEDDELANDE SKULLE VARA OLAGLIG ELLER KRÄVA YTTERLIGARE ÅTGÄRDER ÄN SÅDANA ÅTGÄRDER SOM FÖLJER AV SVENSK RÄTT.

Idag, den 20 april 2023, är den sista dagen för handel med teckningsoptioner av serie TO3B i Scandinavian ChemoTech AB (”Scandinavian ChemoTech” eller ”Bolaget”). Nyttjandeperioden för teckningsoptionerna av serie TO3A och TO3B pågår till och med den 24 april 2023. Varje teckningsoption av serie TO3A berättigar innehavaren till teckning av en (1) ny aktie av serie A i Bolaget och varje teckningsoption av serie TO3B berättigar innehavaren till teckning av en (1) ny aktie av serie B i Bolaget. Teckningskursen för teckningsoptionerna av serie TO3A och TO3B är 4,79 SEK per aktie av serie A och
serie B.

Om samtliga teckningsoptioner av serie TO3A och TO3B nyttjas kommer Bolaget att tillföras cirka 11,4 MSEK, före emissionskostnader. För att teckningsoptionerna inte ska förfalla utan värde krävs att innehavaren aktivt tecknar aktier senast den 24 april 2023, alternativt säljer teckningsoptionerna senast den 20 april 2023. Observera att vissa förvaltare kan komma att stänga sin anmälan tidigare än den 24 april 2023. Fullständiga villkor för teckningsoptionerna finns tillgängliga på Bolagets hemsida, www.chemotech.se.

Sammanfattade villkor för teckningsoptionerna av serie TO3A och TO3B:

Nyttjandeperiod: 11 april 2023 – 24 april 2023.

Teckningskurs: 4,79 SEK per aktie.

Emissionsvolym: 2 384 449 teckningsoptioner fördelat på 328 333 teckningsoptioner av serie TO3A och 2 056 116 teckningsoptioner av serie TO3B. Vid fullt nyttjande emitteras
328 333 A-aktier och 2 056 116 B-aktier vilket tillför Bolaget cirka 11,4 MSEK, före emissionskostnader.

Sista dag för handel med teckningsoptioner av serie TO3B: 20 april 2023.

Aktiekapital och utspädning: Vid fullt nyttjande ökar aktiekapitalet med 1 192 224,50 SEK, från 6 151 752,00 SEK, till 7 343 976,50 SEK. Antalet aktier ökar vid fullt nyttjande med
2 384 449 aktier (328 333 A-aktier och 2 056 116 B-aktier), från 12 303 504 aktier till

14 687 953 aktier (1 706 666 A-aktier och 12 981 287 B-aktier). Utspädningen vid fullt nyttjande uppgår till cirka 16,23 procent av antalet aktier och 16,80 procent av rösterna i Bolaget.

Notera att de teckningsoptioner som inte nyttjas senast den 24 april 2023, alternativt avyttras senast den 20 april 2023, förfaller värdelösa. För att teckningsoptionerna inte ska förfalla krävs aktiv teckning av aktier alternativt avyttring av teckningsoptioner. Observera att vissa förvaltare kan komma att stänga sin anmälan tidigare än den 24 april 2023.

Rådgivare

Mangold Fondkommission AB är finansiell rådgivare och Moll Wendén Advokatbyrå är legal rådgivare till Bolaget i samband med nyttjandet av teckningsoptionerna av serie TO3A och TO3B.

Mail: ir@chemotech.se

Certified Adviser: Redeye AB, Tele: +46 (0)8 - 121 576 90

Mail: certifiedadviser@redeye.se

Scandinavian ChemoTech AB

ChemoTech är ett svenskt medicinteknikföretag med säte i Lund som utvecklat en patenterad teknologiplattform för att ge cancerpatienter tillgång till ett nytt behandlingsalternativ, Tumörspecifik Elektroporation™ (TSE), som kan användas för behandling av både människor och djur. Det finns ett stort antal cancerpatienter vars tumörer av olika skäl inte kan behandlas med konventionella metoder men där TSE kan vara en lösning. Därför utvärderar bolaget kontinuerligt nya möjligheter och applikationsområden för teknologin.

ChemoTechs aktier (CMOTEC B) är noterade på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm och Redeye AB är bolagets Certified Adviser. Läs mer på: www.chemotech.se.

Viktig information

Publicering, offentliggörande eller distribution av detta pressmeddelande kan i vissa jurisdiktioner vara föremål för restriktioner. Mottagare av detta pressmeddelande i de jurisdiktioner där detta pressmeddelande har publicerats, offentliggjorts eller distribuerats bör informera sig om och följa sådana restriktioner. Detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande om, eller inbjudan att, förvärva eller teckna några värdepapper i ChemoTech i någon jurisdiktion.

Detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande om eller inbjudan avseende att förvärva eller teckna värdepapper i USA. Värdepapperna som omnämns häri får inte säljas i USA utan registrering, eller utan tillämpning av ett undantag från registrering, enligt den vid var tid gällande U.S. Securities Act från 1933. Informationen i detta pressmeddelande får inte offentliggöras, publiceras, kopieras, reproduceras eller distribueras, direkt eller indirekt, helt eller delvis, i eller till USA, Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Schweiz, Sydafrika, Sydkorea eller någon annan jurisdiktion där sådant offentliggörande, publicering eller distribution av denna information skulle stå i strid med gällande lagar och regler.