Cherry AB:s B-aktier handlas nu på Nasdaq Stockholm

Idag, onsdagen den 18 oktober 2017, ringde Cherry AB:s styrelseordförande, Morten Klein, och Cherry AB:s VD, Anders Holmgren, i börsklockan hos Nasdaq Stockholm. Med detta öppnades dagens börshandel och handeln med Cherry AB (publ):s B-aktie inleddes på Nasdaq Stockholm, Mid Cap-segmentet.

”Cherry grundades redan 1963 och har en lång historik att utveckla den svenska spelbranschen. Bolaget har alltid legat i framkant med att möta spelarnas önskemål och krav på underhållande och innovativa spel. Flera av dagens börsnoterade spelbolag kan spåra sina rötter tillbaka till Cherry och vi är stolta över de värden som skapats. Cherrys ambition är att fortsatt vara en central aktör och bidra till såväl vår egen utveckling som intresset för vår bransch. Noteringen på Nasdaq Stockholm ger oss möjligheter att fortsätta tillväxtresan och att möta nya intressenter som bidrar till att vi kan stärka vår position som det mest kompletta spelbolaget”, säger Anders Holmgren, VD för Cherry.

Anders Holmgren, CEO: 0708 607 534, anders.holmgren@cherry.se
Christine Rankin, CFO: 076 539 94 92, christine.rankin@cherry.se
Carolina Haglund Strömlid, IR & Communications: 0708 807 173, carolina.stromlid@cherry.se

Taggar: