Priskriget trappas upp: Chess sänker SMS-priset med tio procent

Report this content

Priskriget trappas upp: Chess sänker SMS-priset med tio procent Norska mobiloperatören Chess sänker priset i Norge på SMS med upp till tio procent på alla sina abonnemang från den 1 mars. Chess har vid ett flertal tillfällen av "Post- og Teletilsynet" i Norge utsetts till landets billigaste mobiloperatör. Nu blir det ännu billigare. Chess dyraste SMS-tjänst kostar efter prissänkningen 0,54 NKr och den billigaste tjänsten bara 0,44 NKr per SMS. Den norska SMS-marknaden värderas till mellan tre och fyra miljarder norska kronor. Chess har i dag sju procent av denna marknad. Om konkurrenterna följer efter Chess senaste prissänkning betyder detta att användarna i Norge sparar flera hundra miljoner norska kronor varje år. - Vi har lovat att sänka priserna ytterligare och nu gör vi det. Också denna gång tror vi att våra konkurrenter kommer att följa efter, säger Chess grundare Idar Vollvik. Den norska mobiloperatören Chess Communication startar i Sverige den 1 mars och är nu i full gång med att anställa folk till sitt kundservicecenter i Övertorneå. Chess är Norges snabbast växande mobilföretag och ägs av Vollvik Gruppen AS. Chess har under de senaste tio åren skapat en folkrörelse i Norge med prismedvetna mobilkunder. Med genomgående låga priser och ingen bindningstid har man fått 90 000 norrmän att under det senaste året gå över till Chess. Hela 95 procent av alla beställningar kommer via internet. Chess har internationella ambitioner med satsningar på först och främst Norden och Sydeuropa. Chess startar i Sverige den 1 mars. För ytterligare information vänligen kontakta Idar Vollvik, VD, Chess Communication, mobiltelefon +47 924 10 000, idar@chess.no Ole Erik Norstad, Förs Dir, Chess Communication, mobiltelefon +47 932 23 200, ole@chess.no Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=33496 www.chess.se www.chess.no ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/17/20040217BIT00080/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/17/20040217BIT00080/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/17/20040217BIT00080/bild.html Bilder