Chilimobil lanserar mobilförsäkring för alla mobiler, nya som gamla

Chilimobil lanserar en ny typ av försäkring för mobiltelefoner som kan tecknas oavsett om telefonen används idag eller köps ny eller begagnad för endast 69 kr i månaden.

Har du tänkt på att man bara kan försäkra sin mobil när den är helt ny, efter max två veckor så går det inte längre? Chilimobil lanserar därför nu en unik ny typ av försäkring för mobiler på den svenska marknaden som innebär att du även kan försäkra din begagnade eller återanvända mobil till ett överkomligt pris.

Marknaden för återanvända mobiler växer så det knakar och även om mobilerna blir billigare så handlar det fortfarande om tusentals kronor även för en begegnad mobil. Det är inte heller ovanligt att man som förälder köper en använd telefon till sina barn, vilket normalt innebär en större skaderisk. Chilimobil tror på en stark marknadsutveckling för redan använda mobiler och har därför tillsammans med Aon Sweden identifierat ett växande kundbehov av att kunna försäkra vilken mobil som helst och tagit fram en enkel försäkring som fungerar för detta som är helt online baserad.

Detta är ett logiskt steg för mobilförsäkringar och vi har dessutom fokuserat mycket på enkelhet för denna produkt säger Hans Carlsson COO på Chilimobil. Kunderna kan själva försäkra sin mobil i ett helt digitalt och automatiserat flöde med några snabba frågor och tester på vår websida som tar några minuter att göra.

Försäkringen fungerar även såklart för helt nya mobiler och om du t.ex. kommer på i efterhand att du behöver försäkra din nya mobil om du inte gjorde det vid köpet, fortsätter Hans Carlsson.

Prismodellen är superenkel. 69 kr/mån för alla sorters mobiler, utan bindningstid eller andra dolda avgifter.

Ett tips är också att du i princip kan försäkra vilka mobiler som helst, t.ex för hela familjen, avslutar Hans Carlsson.

Chilimobil Försäkring Privat - 69 kr/mån
Chilimobil Försäkring Företag - 69 kr/mån
Självrisk: 500 kr

Chilimobil startades våren 2020 av Fredrik Brunzell, Hans Carlsson och Lars Ryen Mill. Efter många år i telekombranschen var de eniga om att det saknades något på den svenska marknaden: en ny svensk mobiloperatör som utmanar de gamla etablerade operatörerna för den som leva ett digitalt mobilt liv utan begränsningar av surfmängder eller andra krångliga avtalsvillkor.